Technische storing treft logistiek MediaMarkt
MediaMarkt kampt met een technische storing in het logistieke proces. Hierdoor slaagt het elektronicaconcern er momenteel niet in alle bestellingen op tijd de deur uit te doen. Consumenten wachten daardoor soms dagenlang op hun pakketjes. Hun boosheid – geuit op sociale media – wordt nog eens gevoed doordat ook de klantenservice door alle problemen slecht bereikbaar is.
‘Wegens een technische storing word je bestelling mogelijk met vertraging geleverd. Onze excuses!’, meldt MediaMarkt inmiddels op de website. De storing wordt niet nader omschreven, maar volgens RTL Z zou er sprake zijn van problemen bij het bestelproces, maar ook aan logistieke zijde. En zowel bij Mediamarkt als bij logistieke partners.
Verhuizing naar een nieuw distributiecentrum
De storing valt volgens het concern bovendien samen met drukte door een succesvolle campagne en de grote vraag naar ventilatoren en airco’s als gevolg van de hitte. Ook de recente verhuizing naar een nieuw distributiecentrum in Etten-Leur draagt bij aan een vertraagde levering aan consumenten.
Gevolg is dat klanten hun bestelde huishoudelijke apparaten niet direct de volgende dag geleverd krijgen, maar soms wel vier, vijf dagen moeten wachten op hun pakket. ‘Bezorgtijden die onze klanten gewend zijn, kunnen we niet waarmaken’, erkent MediaMarkt.
Knelpunten inmiddels in kaart gebracht
‘We doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen voor onze klanten, om bestellingen alsnog zo spoedig mogelijk af te leveren’, aldus het bedrijf. De knelpunten zouden inmiddels in kaart gebracht zijn, waardoor gericht aan oplossingen gewerkt kan worden. Achterstanden worden daardoor nu ingehaald.