Supply Chain Magazine september 2019 | Sustainable supply chains
Inhoudsopgave Supply Chain Magazine 5
Verschijningsdatum: 13 september 2019
18 | Profile Antoine Leclercq
Antoine Leclercq is verkozen tot Supply Chain Professional 2019 vanwege zijn goede prestaties op strategie, leiderschap en processen. Het nieuwe sectorboegbeeld doet dat in een snelgroeiend bedrijf met enorme supply chain-risico’s. Wat doet hij om die risico’s te verkleinen? En hoe belangrijk is samenwerking met disciplines zoals Sales, R&D en Operations?
26 | Duurzaamheidsroute
De groep naar een duurzaamheidsstrategie zoekende organisaties is groot. Districon wil deze groep aansporen om hun duurzaamheidsroute uit te zetten. ‘Voorlopers laten zien dat de juiste strategie de supply chain niet alleen groener maakt, maar ook competitiever. Dus wacht niet langer’, is het dringende advies in De Preek van Ilona van Vliet, consultant bij het supply chain-adviesbureau.
28 | Circulair pionieren
Begin je met duurzaamheid stroomopwaarts of stroomafwaarts in de supply chain of juist in de interne operatie? Drie pioniers delen in het managementartikel hun ervaringen en noemen de belangrijkste succesfactoren in hun streven naar een circulaire supply chain: grip op de keten, voldoende schaalgrootte en betrokkenheid van alle medewerkers.
38 | Sustainability Summit
Een duurzame supply chain vraagt dat maatschappelijk verantwoord ondernemen onderdeel wordt van je inkoopagenda. De vraag hoe je niet alleen de eerste, maar ook de tweede en derde tier monitort en aanzet tot verbetering, was hét gespreksonderwerp tijdens de Sustainability Summit die SAP Ariba in juni organiseerde in Barcelona.
Verder in dit nummer:
9 | Nieuws
- ‘Wie niets met zijn talent doet, is geen talent’
- ‘Bedrijven hebben routekaart voor digitalisering nodig’
- Health check start-ups: van optimistisch naar realistisch
8-19 | Snapshots
36 | Mindmap
43 | ROI in supply chain
49 | Career Moves
Henri Heikamp is aan de slag gegaan als Supply Chain Director bij kaashandelsbedrijf Zijerveld, onderdeel van FrieslandCampina. ‘Zijerveld is de laatste jaren sterk gegroeid en heeft de ambitie om Europees marktleider voor kaas te worden. Voor mij de uitdaging om dit te faciliteren, onder meer door middel van het optimaliseren/professionaliseren van de supply chain.’
Meer lezen? Neem een abonnement op Supply Chain Magazine!