Supply Chain Magazine september 2021 | Sustainable Supply Chains

cover Mag 5 2021

Op donderdag 9 september 2021 verschijnt de digitale editie van Supply Chain Magazine, met het thema Sustainable supply chains. Deze editie is vanaf die datum online te lezen voor de abonnees. Op vrijdag 10 september zal de papieren editie bij de printabonnees op de deurmat vallen.

In dit nummer:

14 |Coverinterview met Annika Goudswaard-Blankert

Annika Goudswaard-Blankert, Regional Supply Chain Manager Europe bij agrochemisch bedrijf Adama (gewasbeschermingsoplossingen) combineert haar passie voor technologie met de oprechte wil om alle ketenpartners te laten profiteren van supply chain-samenwerking. ‘Alle partners moeten inzien dat je er niet komt als je je blijft focussen op je eigenbelang.’

20 | Duurzaam gelukkig

Duurzaam gedrag maakt mensen gelukkig. Gebruik deze informatie in uw voordeel als u de rest van uw organisatie wilt overtuigen van een duurzamer productieproces. Dat betogen Floor Verdenius en Andreas Oerlemans van managementconsultant P2 in De Preek. Ook wijzen zij op de urgente noodzaak om snel in actie te komen: ‘De wereld heeft haast!’

24 | Iedereen duurzaam

Sommige bedrijven maken serieus werk van duurzaamheid, andere niet. Wat bepaalt of duurzaamheid wel of niet is opgenomen in de bedrijfsstrategie? En welke stappen moeten de achterblijvers zetten om het gedroomde Utopia te bereiken? ‘Misschien voelen sommige bedrijven nu nog geen druk om te investeren in duurzaamheid. Maar dat is een kwestie van tijd.

31 | Checklists

Supply Chain Media en Slimstock hebben een checklist gecreëerd om te controleren of het juiste assortiment aanwezig is en of de productlevenscycli van de artikelen helder zijn. Met Zetes heeft Supply Chain Media een checklist gemaakt om te bepalen hoe het binnen uw bedrijf daadwerkelijk is gesteld met de operationele visibility van goederen in de totale supply chain.

32 | Agile verduurzamen

Steeds meer organisaties realiseren zich dat ze met een duurzamer businessmodel niet alleen iets goed doen voor de wereld, maar ook voor zichzelf door betere risicobeheersing. Daarbij is stap voor stap doorgroeien naar end-to-end transparantie in de supply chain cruciaal. Kies daarin voor een agile aanpak, adviseert Audrey Daluz, Supply Chain Transparancy Manager bij KPMG.

38 | Bullwhips in automotive

Supply chains in de automotive lopen muurvast vanwege ernstige tekorten aan grondstoffen en componenten. Toeleveranciers kunnen het werk niet aan, terwijl ze een jaar geleden nog duimen zaten te draaien. ‘We hadden al voor deze bullwhip gewaarschuwd’, zeggen consultants Alfons Willemsen en Robert Peels. Waarom is de sector er dan toch weer ingetuind?

Verder in dit nummer onder andere:

  • Martin Koolhoven: ‘Een verhaal zonder emotie is zinloos’
  • Fairphone winnaar, woningbouwsector verliezer
  • Invloed van ketenpartners op cyberrisico’s flink onderschat
  • Careers
  • Snapshots

Neem nu een digitaal abonnement om deze editie niet te missen!