Avebe wint Nederlandse finale van The Fresh Connection 2018

Avebe

Het Avebe-team ‘Innovation by Nature’ slaagde er tijdens de Nederlandse finale op maandag 18 juni in het fictieve vruchtensapbedrijf ‘The Fresh Connection’ het beste te laten presteren. Het team van de Drentse aardappelverwerker wist zich daarmee te plaatsen voor de wereldfinale komende september in Milaan, Italië.

De acht best presterende teams van de voorrondes kwamen in De Apenheul in Apeldoorn samen om de uitdagingen van The Fresh Connection het hoofd te bieden. In de Kambizuri Lodge deden de finaleteams hun uiterste best de meest optimale beslissingen te nemen binnen supply chain, operations, sales en purchasing.

Avebe had gekozen voor een responsieve marktstrategie en deze strategie consistent doorvertaald naar supply chain, operations en inkoop. Dit leverde hen uiteindelijk de winst op. De tweede en derde plaats werden behaald door teams van respectievelijk FrieslandCampina en Argusi.

Strategie Avebe

Over hun strategie zeggen de deelnemers van team Avebe dat ze een bedrijf wilden dat producten van goede kwaliteit verkoopt, met een hoge servicegraad en een goede houdbaarheidsdatum voor de klant. Ze gingen voor hoge verkoopprijzen en hebben vervolgens de rest van de supply chain hierop aangepast.

Tal van grote productiebedrijven uit de hele wereld nemen jaarlijks deel aan The Fresh Connection Global Challenge. Michelin bijvoorbeeld, maar ook Adidas en Siemens. In september gaat het team van Avebe zich in Milaan meten met de winnaars uit andere competities wereldwijd en strijden om een Executive Course aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Boston.