DekaMarkt stopt met online thuisbezorgservice

DekaMarkt

DekaMarkt stopt met de thuisbezorging van online bestelde boodschappen. De supermarktketen laat weten de service niet naar wens te kunnen uitvoeren en geeft prioriteit aan de verbouwing en verduurzaming van de winkels. De bezorging aan huis stopt per 2 juni.

‘Wij kunnen onze thuisbezorgservice niet aanbieden op een manier die past bij onze formule en onze klantbeloften. Omdat we een ambitieus verbouwings- en verduurzamingsprogramma voor onze filialen hebben, richten we ons de komende tijd volledig hierop en besteden we geen tijd aan het uitbreiden en verbeteren van de online thuisbezorgservice’, meldt Bart Oprel, algemeen directeur van DekaMarkt.

Verbouwing van de winkels

Met de verbouwing van de winkels en de uitbreiding en verbetering van het assortiment moeten klanten van de supermarkt voortaan nog beter kunnen ervaren waarom DekaMarkt de specialist is in ‘smakelijk eten’, aldus de retailer in een persbericht.

Alle 113 medewerkers van de online thuisbezorgservice hebben een andere baan aangeboden gekregen binnen DekaMarkt. Inmiddels zijn ook alle klanten van de thuisbezorging persoonlijk geïnformeerd over het stoppen van de service.

Slimme looproutes voor snel winkelen

Overigens richt DekaMarkt haar filialen inmiddels zo in dat klanten gezellig en uitgebreid boodschappen kunnen doen, maar ook gemakkelijk en snel. Door slimme looproutes is het in steeds meer winkels mogelijk om kort en efficiënt boodschappen te doen en zijn ook snelle betaaloplossingen aanwezig.