Bol.com haalt voortaan zelf pakketjes van verkooppartners op

Bol.com

Bol.com gaat voortaan zelf de pakketjes bij verkooppartners ophalen. Het e-commerce-bedrijf wil op die manier de logistieke dienstverlening nog beter laten aansluiten op de wensen van klanten en meer flexibiliteit en service bieden aan verkooppartners. Voordeel is ook dat het ophalen van de pakketjes volledig duurzaam gebeurt.

Voor het ophalen van de pakketjes richtte Bol.com onlangs de start-up Ampère op. Ampère bedient verkooppartners die gebruik maken van de logistieke dienst ‘Verzenden via Bol.com+’. De webwinkel neemt deze partners zo de verzending van hun pakketjes uit handen, tegen aantrekkelijke tarieven.

Budbee

Ampère haalt de pakketjes ’s ochtends bij de verkooppartners op. Vervolgens worden ze overgedragen aan bezorgdienst Budbee, die ze dezelfde dag nog naar de klant brengt. De verkooppartners profiteren hiermee van alle voordelen van ‘Verzenden via Bol.com+’, waaronder een snelle levertijd en hoge leveringsbetrouwbaarheid. Bol.com wil hiermee de logistieke capaciteit optimaal benutten.

Ampère is inmiddels gestart in de regio Utrecht. De busjes van Ampère rijden momenteel grotendeels op HVO, een hernieuwbare en duurzame diesel, gemaakt van plantaardige oliën. In de toekomst zullen de meeste busjes van de start-up overschakelen op elektrisch rijden. Bol.com ontving recent het Climate Neutral Certification-keurmerk. Ampère zal het proces voor eigen certificering dit jaar starten.

Landelijk dekkend netwerk

De komende maanden zal het netwerk van verkooppartners dat gebruik maakt van de dienst verder worden uitgebreid. Ampère heeft de ambitie om hiermee in de toekomst een landelijk dekkend netwerk te realiseren. Overigens blijft Bol.com ook gebruikmaken van andere vervoerders voor het ophalen van pakketjes om aan de toenemende vraag van verkooppartners te kunnen blijven voldoen.