On-demand wassen met Dobbi

Dobbi

Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf meegaat in de transitie naar een on-demand supply chain? Henkel neemt het initiatief door samen met PostNL te investeren in start-up Dobbi: een nieuwkomer op het gebied van on-demand was- en stomerijdiensten.

De strategische alliantie tussen de drie bedrijven geeft Henkel toegang tot nieuwe digitale en technologische mogelijkheden om in te spelen op de veranderende behoeften van de consument. Tegenwoordig wordt er namelijk door de consument verwacht dat er naast hoogwaardige producten ook een ultieme service is. Dobbi streeft naar dit ultieme gemak door een landelijk dekkende service uit te rollen waarbij de consument z’n kleding binnen 48 uur schoon, droog en gevouwen weer retour heeft. On-demand wassen met Dobbi dus.

Krachten gebundeld

Waar de oprichters van Dobbi de entrepreneurs zijn met kennis over de reiniging van kleding, is PostNL een topspecialist in logistiek en Henkel de leverancier van 140 jaar wasmiddelenexpertise. Deze gebundelde krachten bieden nieuwe mogelijkheden op on-demand vlak. Met enkele swipes op de smartphone geeft een consument aan wanneer en waar de kleding kan worden opgehaald of bezorgd. Binnen tijdsvlakken van twee uur tussen 08.00 en 20.00 uur komt PostNL langs en zorgt Dobbi ervoor dat kleding binnen een termijn van 48 uur op het gewenste adres in Nederland weer retour komt.