Lululemon maakt voorraadgegevens beschikbaar in de cloud

Lululemon

Lululemon maakt met hulp van RFID-partner Nedap haar voorraadgegevens beschikbaar in de cloud. Met Nedap iD Cloud wil het bedrijf in sportkleding en -accessoires de omnichannel-winkelervaring van haar klanten in de ruim 600 winkels wereldwijd verbeteren door de beschikbaarheid van producten te optimaliseren.

Voor de klanten van Lululemon blijft winkelbezoek belangrijk. Het iD Cloud-platform van Nedap helpt bij het ontsluiten van real-time voorraadgegevens, zodat winkels het juiste productassortiment beschikbaar hebben. Hierdoor wordt een naadloze ervaring gecreëerd in fysieke winkels en digitale kanalen.

‘We zijn hyper gefocust op het creëren van een sterke band met onze gasten door middel van naadloze in-store en online ervaringen. Met de iD Cloud-oplossing van Nedap kunnen we in real-time nauwkeurige data gebruiken die onze winkeladviseurs in staat stellen nog meer tijd te besteden aan het contact met onze gasten’, aldus Carl Barker, Vice President, Global Omni Programs bij Lululemon.

Mobiele cloudoplossing

‘Het hebben van een volledig mobiele cloudoplossing in onze winkels draagt enorm bij aan de winkelervaring. Online blijft RFID onze ervaring verbeteren door nauwkeurige real-time zichtbaarheid van de winkelvoorraad te bieden en belangrijke omnichannel-ervaringen zoals Click & Collect te ondersteunen.’

In augustus 2022 begon Lululemon met de implementatie van iD Cloud in haar winkels in Noord-Amerika. Het project werd in september afgerond toen alle winkels live gingen. Binnenkort start de uitrol van Nedap iD Cloud naar Europa, het Midden-Oosten, Afrika en de Aziatisch-Pacifische regio, om de groei in nieuwe markten te stroomlijnen.

Geavanceerd RFID-gebruiker

Volgens Ailen Bilharz, directeur van iD Cloud Platform Noord-Amerika bij Nedap, was Lululemon al een zeer geavanceerd RFID-gebruiker. Met de implementatie van het iD Cloud-platform wordt een volgende fase ingeluid. ‘Met Nedap’s schaalbare real-time oplossing zal Lululemon blijven voldoen aan vraag en aanbod in alle kanalen en tegelijkertijd de digitale en fysieke gastervaring verbeteren’, aldus Bilharz.