Demodag onthult onvermoede mogelijkheden transport visibility

Demodag

Oplossingen voor real-time transport visibility heb je in soorten en maten, bleek tijdens een demodag in Amsterdam, georganiseerd door Supply Chain Media. Een eyeopener voor veel bezoekers was dat bedrijven met een visibility-platform ook de noodzakelijke scope 3-data voor hun CSRD-rapportages kunnen verzamelen. ‘Ik heb hier vandaag veel nieuwe dingen gehoord en bovenal heel efficiënt mijn tijd besteed’, sprak één van de deelnemers na afloop. ‘In één middag vier aanbieders spreken, daar zou ik normaal maanden tijd mee kwijt zijn.’

Supply Chain Media organiseerde op woensdag 28 februari de tweede editie van een nieuw type evenement: de Demo Days. Deze zijn bedoeld om het selectieproces van supply chain software te versnellen. Tijdens zo’n demodag krijg je als bezoeker de mogelijkheid om in één middag van vier tot vijf leveranciers een demonstratie bij te wonen en te horen hoe zij jouw bedrijfsprobleem kunnen oplossen. De Demo Days worden georganiseerd rondom een specifieke toepassing, zoals S&OP of WMS, en deze keer stond het onderwerp real-time supply chain visibility op de agenda. De line-up bestond uit vier leveranciers: Shippeo, Transporeon, Prompt Global en DeliveryMatch.

‘Kijk in je selectieproces goed welke functionaliteit en technologie de leveranciers bieden, maar vraag ook na wat voor soort klanten ze bedienen’, zegt Martijn Lofvers van Supply Chain Media in zijn welkomstwoord. ‘Mijn tip is om tijdens de demo’s goed door te vragen naar de kennis en ervaringen die leveranciers hebben. Voor een succesvolle implementatie van supply chain visibility is dat namelijk zeker zo belangrijk als de functionaliteit die ze bieden. Heeft een leverancier ervaring in jouw branche? Heeft deze voldoende implementatiecapaciteit in huis? Kunnen ze ondersteuning bieden in landen waar jij actief bent met je bedrijf?’

Met dit nuttige advies op zak gaan de deelnemers naar de presentatieruimtes waar de leveranciers klaar zitten om zich voor te stellen en hun producten te demonstreren. De bezoekers zijn veelal supply chain-directeuren van verladers, maar er zitten ook mensen uit de logistieke dienstverlening tussen. … … …