Amir Zandi: ‘Communicatie is het belangrijkst’

Amir Zandi

Amir Zandi is de nieuwe Supervisor Logistics bij Leen Bakker. De voormalige Supervisor van ID Logistics wil bij de keten van meubel- en interieurwinkels snel overgaan tot verdere digitalisering, omdat er momenteel nog veel via papier gebeurt. ‘Als je overzichtelijker werkt, maak je ook minder fouten.’ 

Vanwaar de overstap?

Amir Zandi: ‘Ik werkte bij ID Logistics op de inboundafdeling, waar ik verantwoordelijk was voor twintig mensen. De leiding van de organisatie veranderde en ik kon niet doorgroeien zoals ik wilde. Ze kozen voor externe mensen voor de hogere posities zoals operations manager, die ik ook ambieerde. Daardoor verdween de uitdaging. Via Casper van Beers van Page Personnel kwam ik in contact met Leen Bakker en het klikte meteen met het management en de HR-manager. Ik kreeg direct een goed gevoel: hier wil ik wel werken. Ook de sfeer sprak me aan, zoals de mooi ingerichte interviewkamer. Van beide kreeg ik een warm gevoel.’

Wat houdt je functie in?

‘Ik zit hier op het hoofdkantoor in Raamsdonksveer en geef leiding aan de afdeling Retouren en E-fulfilment. Alles wat online wordt besteld, gaat via ons naar buiten en retouren van de filialen en klanten komen hier binnen. In deze tijden van het coronavirus verwerken we dubbel zoveel colli’s als normaal: nu zo’n 26.000/27.000 per week tegenover 12.000/13.000 vorig jaar om deze tijd. We kunnen het momenteel goed aan. Belangrijke taak voor mij daarin is communiceren, veel praten. Met het planningsteam, PostNL en het uitzendbureau waarmee we werken, Randstad.’

Wat staat er op de agenda?

‘Onze afdeling is binnen het bedrijf klein, wat al snel leidt tot chaos. Daar wil ik meer structuur in gaan aanbrengen. Daarnaast gebeurt hier nog veel via papier, zoals de retouren – annuleringen, schade – die via de filialen en de klanten binnenkomen. Dat moeten we snel digitaliseren, wat bijvoorbeeld meer computers en scanners vergt. Als je overzichtelijker werkt, maak je ook minder fouten. Ik hoop dat we er na de coronacrisis snel werk van kunnen maken.’

Wat zijn de uitdagingen?

‘Zoals ik al eerder aangaf: het nog verder versterken van de communicatie en de verdere digitalisatie. Dat gaat lukken, hoop ik. Ik heb in ieder geval het gevoel dat er naar me wordt geluisterd, ook vanuit het management, de directie. Ik zit hier nog niet zo lang, maar ik zit hier goed en ben nog lang niet klaar. Er zijn nog voldoende uitdagingen.’