De uitdaging van piekmomenten in e-commerce

Een van de logistieke uitdagingen in e-commerce is het managen van de piekmomenten die onverwachts of seizoensgebonden fluctueren. Bedrijven die actief zijn in e-commerce krijgen hier onvermijdelijk mee te maken.

De huidige afleverwensen van de klant en de huidige technologische mogelijkheden, die snelle(re) en specifieke levering mogelijk maken, dwingen tot het maken van veranderingen in de traditionele manier van werken binnen de supply chain c.q. warehouse management.

Het draait immers om de steeds kritischer wordende online consument. Leveren op dezelfde dag of op een specifieke dag of tijd zijn vandaag de dag de nieuwe standaard. Dat terwijl consumenten een paar jaar geleden de aflevering van een bestelling niet eerder verwachten dan binnen de standaard twee weken levertijd.

Waar moeten we opletten in onze supply chain en warehouse management om aan de wensen van de markt tegemoet te komen? Lees het in de whitepaper ‘De uitdaging van piekmomenten in e-commerce’.

Download: De uitdaging van piekmomenten in e-commerce