Tiffany van Kasteel, SCM: ‘We moeten nu omdenken’

Tiffany van Kasteel

Tiffany van Kasteel is de marketingafdeling van Supply Chain Media (SCM) komen versterken. De voormalig communicatiemedewerker bij huisvestingsadviesbureau Aestate/ontrafelexperts houdt wel van een uitdaging – en die kreeg ze. ‘Deze maanden zijn voor Supply Chain Media altijd extra druk door de evenementen die het bedrijf organiseert. Maar dit jaar moeten die evenementen allemaal net even anders worden aangepakt. De coronacisis maakt dat we moeten omdenken.’

Vanwaar de overstap?

‘Sinds een jaar ben ik werkzaam in de communicatiewereld. Vlak na mijn studie wilde ik eerst nog wat reizen voordat ik mij zou storten op mijn werk. Na bijna een jaar in het buitenland had ik ontzettend zin om te beginnen. Een baan als communicatiemedewerker kwam op mijn pad en die heb ik met beide handen aangepakt. Hoewel ik dit werk erg leuk vond, miste ik uitdaging. Ik had voor mijn gevoel een beetje stilgestaan in de tijd dat ik op reis was en ik wilde dolgraag weer gaan leren. In deze periode werd ik benaderd door Nicole Messink, marketeer bij Supply Chain Media. De uitdaging waarnaar ik op zoek was, werd mij door Supply Chain Media geboden. Daarnaast was de klik er meteen; zij waren ontzettend enthousiast en dat werkte aanstekelijk.’

Wat houdt je functie in?

‘Samen met mijn collega Nicole verzorg ik de marketing voor Supply Chain Media in de breedste zin van het woord. Hierbij zetten we de strategie op en voeren we die uit door het inzetten van online en offline middelen. Van het bedenken en maken van online campagnes tot het meedenken over fysieke evenementen. Op het moment houd ik mij vooral bezig met de lezersmarkt, onze digitale kanalen en de creatie van content.’

Wat staat er op de agenda?

‘Deze maanden zijn voor Supply Chain Media altijd extra druk door de evenementen die het bedrijf organiseert. Maar dit jaar moeten die evenementen allemaal net even anders worden aangepakt. De coronacisis maakt dat we moeten omdenken. Welke evenementen zetten we om naar een digitaal evenement? En hoe maak je een webinar een succes? Daar komt het samenwerken op afstand natuurlijk ook bij kijken. Het uitzoeken welke programma’s we hier het beste voor kunnen gebruiken is een wekelijks terugkerende taak geworden. Daarnaast zijn we druk bezig met het kennisplatform SCM WisDome en de marketing hier omheen. Superleuk om daarmee bezig te zijn.’

Wat zijn de uitdagingen?

‘Het beginnen in deze job was voor mij een uitdaging. Ik ben niet opgeleid als marketeer, waardoor deze functie bij Supply Chain Media de eerste week vooral veel vragen opleverde. Maar dit was natuurlijk wel waarnaar ik op zoek was geweest: uitdaging. De komende tijd zal het nog veel leren zijn, maar dat vind ik juist ontzettend boeiend. De uitdaging met het team zit ‘m vooral in wat ik al eerder noemde; de evenementen. Hoe zet je nou een fysiek evenement om naar een goedlopend hybride evenement? Dit is toch wel iets waar de komende tijd veel mee te maken gaan hebben.’