UPS gaat wegwerpverpakkingen recyclen

e-tailers

UPS gaat serieus werk maken van het verminderen van wegwerpverpakkingen bij consumentenproducten. Dat doet de koeriersdienst samen met TerraCyle, wereldwijd leider in het recyclen van afval. Samen komen ze met een innovatief nieuw systeem voor het beheren van productverpakkingen. Dit systeem, Loop, wordt eerst getest in Parijs en New York als eerste stap naar volledige implementatie op consumentenmarkten.

Het Loop-systeem maakt korte metten met de afhankelijkheid van verpakkingen voor eenmalig gebruik voor consumptiegoederen. Consumenten krijgen een verscheidenheid aan producten aangeboden in aangepaste, merkspecifieke, duurzame verpakkingen die rechtstreeks aan klanten worden afgeleverd en vervolgens worden verzameld, schoongemaakt, opnieuw gevuld en weer geleverd.

Klanten van Loop krijgen een duurzame, herbruikbare of volledig recyclebare verpakking gemaakt van materialen zoals legeringen, glas en technische kunststoffen. Zelfs de buitenste verzendcontainer maakt deel uit van de ontwerpinnovatie; een geavanceerde verzendtas maakt het gebruik van dozen voor eenmalig gebruik overbodig en biedt consumenten een prima oplossing die verspilling tegengaat.

‘Innovatie is de sleutel tot alles wat we bij UPS doen en we zijn erg blij om TerraCycle te ondersteunen met het verpakkingsontwerp voor de Loop-tas, evenals ophaal- en bezorgservices voor klanten van Loop’, meldt Kate Gutmann, Chief Sales and Solutions Officer bij UPS.

UPS op A-lijst van CDP

Overigens worden de inspanningen van UPS op het gebied van duurzaamheid en milieu ook elders opgemerkt. UPS wist recent namelijk een plaats te verwerven op de A-lijst van het Carbon Disclosure Project (CDP). Dit houdt in dat het bedrijf erkend wordt als wereldleider vanwege zijn klimaatacties. UPS werkt onder andere hard aan het verlagen van emissies, het verminderen van klimaatrisico’s en aan de ontwikkeling van een koolstofarme economie.