GLS levert flexibel over grenzen heen

In een Nederlandse webshop besteld, in het buitenland flexibel bezorgd: pakketdienst GLS heeft de FlexDeliveryService verder uitgebreid naar België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en
Polen.

Online-consumenten shoppen steeds vaker over de grens. Dat biedt groeiperspectieven voor webshops. ‘Door handige bezorgoplossingen zoals de grensoverschrijdende FlexDeliveryService kunnen bedrijven beter buitenlandse klanten werven en ze een positieve koopervaring bieden’, aldus Milo Kars, general manager bij GLS Netherlands.

GLS Netherlands voerde de FlexDeliveryService in 2013 landelijk in. Nederlandse bedrijven kunnen die service nu ook internationaal boeken en aan hun webshop-klanten in België, Luxemburg, Oostenrijk, Duitsland en Polen aanbieden. De service kan ook gebruikt worden voor zendingen naar Nederland.

Met de service kunnen consumenten eenvoudig zelf de bezorging van hun bestellingen regelen. De pakketdienst bezorgt in het buitenland bijvoorbeeld op een dag die door de ontvanger is geselecteerd, levert de zending af bij een GLS PakketShop of bewaart het pakket in het GLS-depot tot het wordt afgehaald.

Voor nationale pakketten is de FlexDeliveryService al in veertien landen beschikbaar. Internationaal bood GLS de flexibele bezorging tot nu toe aan tussen België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen – in alle richtingen. Nu Nederland is aangesloten, zijn meer economisch belangrijke gebieden nauwer met elkaar verbonden.