Descartes lijft last mile-expert ShipTrack in

thuisbezorging

Descartes, actief op het gebied van softwareoplossingen voor supply chain en logistiek, lijft het Canadese bedrijf ShipTrack in, leverancier in final mile-oplossingen voor de e-commercesector. Met de overname is een bedrag van 25 miljoen dollar gemoeid.

ShipTrack biedt cloud-gebaseerd mobiel resource management aan, evenals oplossingen voor het tracken van verzendingen. De oplossingen automatiseren verzendingen, geven updates over verzendstatus en verwachte aankomsttijd en minimaliseren papieren processen. Het platform is door de focus op efficiënte last mile-levering vooral geschikt voor leveringen aan huis en perceel- en medische koerierdiensten.

Verwachtingen managen met real-time inzicht

‘De uitdaging voor huidige last mile-vervoerders zit hem in de omgang met toenemende pakketvolumes én de stijgende verwachtingen van consumenten wat betreft leveringskeuze en real-time status-updates’, zegt Shawn Winter, medeoprichter van ShipTrack en nu vice president mobility solutions bij Descartes.

‘Ons platform helpt last mile-vervoerders met dit vraagstuk door krachtige workflows voor alle leveringsprocessen te bieden en real-time informatie aan consumenten te tonen. Door onze krachten te bundelen, zijn we in staat een totaaloplossing te creëren die onze geavanceerde last mile-oplossingen combineert met de routeoptimalisatie en reserveringsmogelijkheden van Descartes’, aldus Winter.

E-commerce-oplossingen

‘Consumenten winkelen steeds vaker online, waardoor het aantal internetaankopen blijft stijgen. Descartes blijft op haar beurt investeren in e-commerce-oplossingen, zodat alle klanten, groot en klein, efficiënt bestellingen kunnen verwerken en leveren’, meldt Edward J. Ryan, CEO van Descartes. ‘ShipTrack sluit naadloos aan bij deze strategie en vult, in combinatie met onze geavanceerde oplossingen voor routing, mobiele applicaties en telematica, een gat in de markt.’