Vodafone verbetert planning en executie

[Partnercontent] Vodafone is al geruime tijd een trouwe klant van E2open, waarbij een strategische oplossing is ontwikkeld voor het delen van informatie, het managen van de processen en het omgaan met uitzonderingen. Vandaag de dag heeft Vodafone meer dan 400 miljoen klanten over de hele wereld. Vodafone is ontstaan na vele overnames en samenwerkingsverbanden en heeft partnernetwerken in ongeveer 50 landen en opereert zelf in ongeveer 30 landen wereldwijd.

Vóór de samenwerking met E2open had Vodafone te maken met een een zeer grote complexiteit in de interne- en externe operatie. Men had te maken met silo’s waarbij men een gebrek aan inzicht had op diverse gebieden, zoals ‘ordervolumes en prijsniveaus’, ‘data over historische uitgaven t.b.v. analyse’,  ‘data voor het beoordelen van de leveranciers’, ‘industrie- en markt data’ en ‘voorraad gegevens’. De oplossingen van E2open hebben bijgedragen tot verbeterde planning en executie gezamenlijk met het netwerk van handelspartners om zo de best mogelijke beslissingen te nemen op basis van de meest accurate en complete informatie. Dit heeft bijgedragen aan het realiseren van strategische doelstellingen en het boeken van significante resultaten zoals beschreven in de referentiecase.

Vodafone is al geruime tijd een trouwe klant van E2open, waarbij een strategische oplossing is ontwikkeld voor het delen van informatie, het managen van de processen en het omgaan met uitzonderingen. Vandaag de dag heeft Vodafone meer dan 400 miljoen klanten over de hele wereld. Vodafone is ontstaan na vele overnames en samenwerkingsverbanden en heeft partnernetwerken in ongeveer 50 landen en opereert zelf in ongeveer 30 landen wereldwijd. Vóór de samenwerking met E2open had Vodafone te maken met een een zeer grote complexiteit in de interne- en externe operatie. Men had te maken met silo’s waarbij men een gebrek aan inzicht had op diverse gebieden, zoals ‘ordervolumes en prijsniveaus’, ‘data over historische uitgaven t.b.v. analyse’,  ‘data voor het beoordelen van de leveranciers’, ‘industrie- en markt data’ en ‘voorraad gegevens’. De oplossingen van E2open hebben bijgedragen tot verbeterde planning en executie gezamenlijk met het netwerk van handelspartners om zo de best mogelijke beslissingen te nemen op basis van de meest accurate en complete informatie. Dit heeft bijgedragen aan het realiseren van strategische doelstellingen en het boeken van significante resultaten zoals beschreven in de referentiecase.

Download: Vodafone case study