‘Verbeteren van winstgevendheid en duurzaamheid’

Bram van Schijndel is op missie. Eind 2014 wil hij minimaal vijfhonderd bedrijven hebben geholpen om hun supply chain winstgevender en duurzamer in te richten. Omdat hij niet overal in persoon aanwezig kan zijn, ontwikkelde hij Pure Logistics Boost. Via dit online programma deelt hij alle kennis die hij opdeed bij de begeleiding van meer dan 150 bedrijven op het gebied van duurzame logistiek. Dit is te lezen in Supply Chain Magazine van februari 2014.

Toen hij nog maar twaalf jaar was, schreef Van Schijndel al een opstel over hoe de wereld moest veranderen. Van Schijndel wilde eigenlijk acteur worden, maar hij redeneerde dat hij meer impact kon maken door milieugerichte materiaalkunde te studeren. ‘Als acteur kun je veel zeggen, maar dan doe je het niet zelf. Ik sta liever met mijn schoenen in de modder’, zegt Van Schijndel. In de loop der jaren deed hij veel al ervaring op. Zo paste hij verandertechnieken toe in sessies met Jumbo Supermarkten, FrieslandCampina, SCA, Hero, Refresco, H.J.Heinz en Nabuurs.

Via de membershipsite maken Van Schijndel en zijn businesspartner Coen Faber maandelijks allerhande video’s en alle templates beschikbaar. Hiermee kunnen bedrijven zelfstandig aan de slag. Van Schijndel: ‘Het platform alleen is niet genoeg. Ik probeer mensen ook offline met elkaar te verbinden en via events en workshops een netwerk te creëren waarin ze elkaar kunnen helpen hun gezamenlijke ambitie te realiseren. Ook kunnen leden mij bellen voor coaching-sessies.’

Via al deze verschillende kanalen is Van Schijndel vastberaden impact te maken. Hij is van mening dat bedrijven die nu niet starten het in de toekomst erg lastig krijgen. Soms zitten bedrijven echter vast in een traditionele klant-leveranciers-relatie. Dan is hulp van een onafhankelijke partij geboden. ‘Als er echt een barrière moet worden doorbroken, dan kom ik graag op locatie en help ik bedrijven persoonlijk verder’, aldus Van Schijndel.