UPS slachtoffer van succesvolle eindejaarsverkopen

De ongekende stijging van de online verkopen tijdens het verkorte feestdagenseizoen, inclusief een flinke stijging van bestellingen vlak voor de Kerst, maakte dat UPS buitengewone maatregelen moest nemen om aan de verplichtingen te voldoen. De pakketbezorger moest meer materiaal en personeel inzetten en dus hogere kosten maken, dusdanig dat dit leidde tot een winstwaarschuwing over het laatste kwartaal van 2013. Volgens UPS had ook het slechte weer in de Verenigde Staten in vooral december effect op de resultaten.

UPS, die de volgens het FD van 20 januari 2014 de piekbelasting zes dagen eerder had verwacht, zette 30.000 meer krachten in dan gepland. In totaal waren tijdens de feestdagenperiode 85.000 tijdelijke werknemers op de been om pakketten af te leveren. Op 23 december leverde UPS een recordaantal van 31 miljoen pakjes af. Ondanks de genomen maatregelen lukte het nog niet om alle pakketten op tijd te bezorgen.