Unilever krijgt concurrentie op ijsmarkt

Eva Rennen van Melt Icepops vindt het raketje van Unilever, het waterijsje dat de markt al zo’n vijftig jaar domineert, maar saai en wil dat overal ter wereld unieke ijsjes verkrijgbaar zijn. Met een 3D-printer ontwerpt ze allerlei vormen voor nieuwe waterijsjes. Speciaal voor Koningsdag 2014 zelfs ook de afbeeldingen van Willem-Alexander en Máxima. Dat is te lezen op NOS.nl op 26 april 2014. Melt Icepops krijgt nu al meer aanvragen dan het aankan. ‘D’r komen zoveel festivals aan deze zomer, dus we moeten de productie heel snel zien op te krikken’, zegt Rennen.

 

Rennen is niet de enige die vindt dat de multinational met het raketijsje de markt lang zat heeft gedomineerd. Nina en Elisabeth Weerman vinden dat ook. Volgens deze ondernemers vonden het ook allang tijd voor betere, gezondere ijsjes. Drie jaar geleden begonnen ze daarom met ‘Nice op een Stokje’ en daarnaast verkopen ze knijpijsjes.