TU Delft ontwerpt maturity model omnichannel strategie

Welke uitdagingen ervaren retailers en webshops als cruciaal en welke interne veranderingen zullen ze moeten implementeren om deze uitdagingen aan te kunnen? De antwoorden op deze vragen moeten master studenten van de TU Delft helpen vorm te geven aan een zogenoemd maturity-model, dat inzicht kan verschaffen in de verschillende industrieën en hun volwassenheid op gebied van het realiseren van de omnichannel supply chain.

 

 

In een wereld waar de complexiteit van alles om ons heen steeds verder toeneemt, wordt supply chain-strategie een steeds belangrijker gebied. De introductie van de digitale supply chain en de opkomst van internet in elk huis over de hele wereld versterken deze beweging. Nu er zelfs mobiele kopers zijn, vervagen de grenzen tussen de fysieke en digitale supply chain. De integratie van deze kanalen in een naadloze ervaring voor de consument wordt ook wel omnichannel strategie genoemd. Excelleren binnen dit relatief nieuwe gebied kan een enorm competitief voordeel met zich meebrengen. Dit succes is sterk gerelateerd aan het veranderen van de werkzaamheden aan de voorkant alsmede het op de schop nemen van de back-end processen.

In samenwerking met Deloitte Consultancy willen de master studenten key capabilities identificeren die een rol spelen in de back-end werkzaamheden binnen omnichannelstrategie.Om een benchmark te creëren voor verschillende industrieën, hopen ze op medewerking van retailers en webshops. Het gaat om een anonieme survey, gefocust op de Nederlandse markt.

>>Klik hier om deel te nemen aan de survey

>> Voor meer informatie: omnichanneltil@gmail.com