Top Bol.com uitgebreid met directeur Logistiek

Bol.com

Bol.com verkeert in een overgangsfase van online winkel naar online platform. Om deze platformtransitie te voltooien, breidt Bol.com nu haar directie uit. Een directeur Platform, een directeur Commercie én een directeur Logistiek & Operatie maken de top van het webwinkelbedrijf compleet.

In 2011 startte Bol.com met de transitie van een online winkel naar een online platform. Ondernemers werd toen de mogelijkheid geboden via Bol.com hun artikelen aan een groot publiek aan te bieden. Klanten kregen zo de keuze uit een nog breder assortiment en ondernemers konden hun bereik en daarmee hun omzet verhogen.

Inmiddels staat er een platform met meer dan 11 miljoen actieve klanten in Nederland en België en ruim 35.000 partners die verkopen via Bol.com. Om de transitie van online winkel naar online platform af te ronden en het platform verder uit te bouwen, was een uitbreiding van de directie echter gewenst.

Margaret Versteden nieuwe directeur Platform Bol.com

Per 1 augustus startte Margaret Versteden, voorheen directeur Winkels, als directeur Platform. Zij richt zich volledig op de verdere ontwikkeling van het platform en de netwerkfunctie van Bol.com. Ook Oscar Hundman trad vanaf die datum toe tot de directie. Hundman is verantwoordelijk voor de commerciële operatie van Bol.com in de functie van directeur Commercie. En ook Vincent Weijers (foto) is nieuw in de directie: hij is sinds 1 maart directeur Logistiek & Operatie.

Weijers werkte de afgelopen vier jaar voor Mediq, een internationale speler in de zorg. Hij was er eindverantwoordelijk voor de regio’s Benelux en Frankrijk. Weijers begon zijn loopbaan in de IT bij ING Bank en stapte daarna over naar Unilever, waar hij diverse logistieke en commerciële rollen vervulde, zowel in Nederland als daarbuiten. Na 22 jaar sloot hij zijn tijd bij Unilever af, toen als eindverantwoordelijke voor de supply chain in de Benelux.

Indrukwekkende start door corona

Weijers: ‘Ik ben vlak voor het begin van de corona-periode gestart, het was indrukwekkend om meteen in mijn eerste weken te zien hoe we ondanks de uitdagingen er toch elke dag weer in slaagden om onze leveringsbelofte aan klanten in Nederland en Vlaanderen waar te maken.’ Verder noemt hij Bol.com ‘een van de mooiste logistieke uitdagingen in de Benelux’. ‘Het is dus fantastisch om hier een bijdrage aan te kunnen leveren.’