Tjebbe Smit van Océ over Kinoa

‘Voor verandering van cultuur is de tijd te kort’

Kinoa is een fabrikant van consumentenproducten dat er niet langer in slaagt de verwachtingen waar te maken. Van supply chain management is geen sprake bij dit familiebedrijf: de voorraden zijn hoog, de productiviteit te laag en overleg met leveranciers en afnemers is er nauwelijks. Wat zou u doen om van Kinoa weer een bedrijf te maken dat groeit en bloeit? Tjebbe Smit van Océ: ‘Om binnen één jaar met 33 procent te kunnen groeien is een echte stepchange nodig.’

De vijf kandidaten voor de titel Supply Chain Professional 2012 hebben zich over de business case Kinoa gebogen. Tijdens de voorverkiezing op 18 april hebben Ronald Arp van Foot Locker, Erik Botter van Pearle, Hylke de Cock van Philips, Dick Hordijk van Provimi en Tjebbe Smit van Océ voor de camera hun stappenplan gepresenteerd.

Volgens Tjebbe Smit van Océ zijn drie zaken nodig: een goede organisatie, goede processen en systemen en verandering van cultuur en gedrag. ‘Voor verandering van cultuur is de tijd te kort, dus we zullen moeten focussen op verandering van gedrag’, stelt Smit. Bekijk in de film hoe hij dat wil aanpakken.

Wat is uw oplossing?
De vraag is echter hoe uw oplossing eruit ziet. Download de business case, maak uw eigen stappenplan en vergelijk uw oplossing met die van de kandidaten.

Kijk ook in de groep Supply Chain Magazine op LinkedIn, deel uw oplossing daar en maak gebruik van de mogelijkheid om over deze business case te discussiëren. Wij zijn benieuwd naar uw oplossing.