SupplyStack haalt 5 miljoen euro op voor Europese expansie

SupplyStack

SupplyStack heeft een investering van 5 miljoen euro ontvangen om zijn expansie in Europa voort te zetten. De financiële injectie voor de Belgische start-up is afkomstig van Participatiemaatschappij Vlaanderen, Mainport Innovation Fund en bestaande investeerder Fortino Capital. SupplyStack levert volgens hen een flexibele en eenvoudig te integreren visibility-oplossing die transportorders in real-time opvolgt.

‘SupplyStack helpt supply chain- en customer service-afdelingen een betere klantervaring te leveren en de samenwerking in de supply chain te optimaliseren. Dankzij de investering kunnen we met SupplyStack nieuwe Europese markten betreden’, meldt CEO Nick Poels. Het bedrijf lanceerde zijn software in 2013 met als doel B2B-organisaties te helpen met het verkrijgen van supply chains die voorspellend, datagestuurd, diepgaand geautomatiseerd en continu optimaliserend zijn, zowel op het vlak van inkomsten als met betrekking tot milieu-impact.

De SupplyStack-interface gebruikt visibiliteit en samenwerking als kernfunctionaliteiten om de logistiek te bevorderen en waar mogelijk ook te automatiseren. ‘Het is onze missie de supply chain van frictie te ontdoen. SupplyStack brengt verschillende spelers, systemen en data samen om zo tot een end-to-end, real-time visibiliteit van transport te komen – wat op zijn beurt de uiteindelijke resultaten bevordert’, aldus Poels. Momenteel maken al diverse grote namen uit de sector, waaronder Sony, Umicore, DHL, Duracell en Atlas Copco, gebruik van SupplyStack om hun transportmanagement te beheren.

Concurrentievoordeel

‘In het algemeen wordt de corporate customer experience binnen bedrijven aangestuurd door de sales- en marketingafdelingen, ondanks het feit dat de supply chain een cruciale rol speelt binnen de ervaring van de klant. De tijd dringt voor organisaties om zich bewust te worden van het feit dat de teleurstelling van een late levering zwaarder weegt dan de tevredenheid over een snelle levering. De verwachtingen van je klant steeds in het achterhoofd houden en hem steeds op de eerste plaats zetten, maakt van je supply chain een concurrentievoordeel’, aldus Poels.