Supply Chain Planner Stalen Vaten bij Greif Nederland

Supply Chain Planner Stalen Vaten bij Greif Nederland B.V.

Bij de start van je dag kijk je als eerste hoe het gisteravond gegaan is binnen de productie. Hoe staat het met de orderafhandeling en de voorraden van de directe materialen. Belangrijk is om deze informatie mee te nemen om te kijken of je vandaag dan wel de komende dagen efficiency slagen kan maken binnen de planning van de productie. Orders zo goed mogelijk laten aansluiten waardoor de omsteltijden van de machines tot een minimum beperkt kunnen worden. Straks in het ochtendoverleg een paar ideeën bespreken met de productie die hier aan bij kunnen dragen.

Verder even contact opnemen met Tri-Sure om te bepalen wanneer een bepaald type closures geleverd worden, anders hier de planning op aanpassen want er is nog wat speelruimte. Als laatste nog een afspraak met de productie over structurele aanpassingen binnen de planning. Als iedereen akkoord is kan er met de vervoerders in overleg worden getreden zodat we beter op tijd onze stalen vaten leveren.

Bij Greif werken betekent werken bij één van de marktleiders op het gebied van industriële verpakkingen en bijbehorende diensten. Wij hebben jarenlang ervaring met het produceren van stalen vaten, fiber (kartonnen) vaten, plastic vaten en IBC’s. Deze verpakkingen worden wereldwijd gebruikt voor de chemische, farmaceutische, landbouw- en voedselindustrie.

Greif Europoort produceert metalen vaten van ongeveer 250 liter. De productie bestaat uit 2 lijnen en een decoiling afdeling. Door de samenwerking tussen productie en Technische Dienst moet er worden gezorgd dat het productieproces optimaal draait. Hierbij ligt de focus op veiligheid, kwaliteit en efficiency.

Voor onze fabriek in Europoort zijn wij op zoek naar een:

Supply Chain Planner Stalen Vaten

Jij bent in staat om de planning te organiseren van de in-, door- en uitstroom van directe materialen en eindproduct en het opstellen van de dagelijkse productieplanning voor drums en decoiling. De productie dient namelijk door middel van een effectieve productieplanning en beheer van directe materialen maximaal gefaciliteerd te worden in het efficiënt kunnen produceren. Dit laat je zien door voorop te lopen in:

  • Veilig gedrag zowel voor jezelf als voor anderen.
  • Analyseren van de verkooporders en -forecast en deze vertalen naar realistische, accurate en optimale planningen.
  • Het bepalen van de ordervolgorde waarbij voldaan moet worden aan de afgesproken levertijden en/of het challengen van de levertijden, de juiste prioriteiten moeten worden gesteld en waarbij de productiecapaciteit zo optimaal mogelijk wordt benut en de omsteltijden minimaal worden gehouden.
  • Het terugkoppelen naar klanten (decoiling – intern Greif) en/of Customer Service aangaande levertijden en/of mogelijkheden hierin.
  • Verstrekken van informatie omtrent de productievoortgang als de levertijden in het gedrang komen en afstemmen van te ondernemen acties in het geval dat levertijden niet haalbaar blijken te zijn.
  • Structuur brengen en borgen in planningssysteem, o.a. door het implementeren van duidelijke afspraken en procedures t.a.v. levertijden, volgorde, maximale capaciteit, doorlooptijden, omsteltijden enz.
  • Optimaliseren lange termijn planningen.
  • Het continu monitoren van de voorraden en het afroepen/bestellen van directe materialen.
  • Zorgdragen voor een optimaal voorraadbeheer tegen minimale kosten. Het hierbij signaleren van mogelijke knelpunten en actie onderemen.
  • Optimale afstemming onderhouden met de diverse vervoerders ten aanzien van het productieplan, de leverdagen/-tijden en het type vervoer. Dit om te voorkomen dat de productieplanning afhankelijk wordt van de beschikbaarheid van de vervoerder en om zeker te stellen dat klanten de leveringen op de gevraagde levertijd ontvangen.
  • Verzorgen van de administratieve afhandeling (inboeken, afboeken, aanmaken artikelcodes, beheer BOM, afsluiten productieorders, maken vrachtbrieven etc).
  • Procesverbeteringen uitwerken, invoeren en structureel borgen.
  • Optimale afstemming met productie en technische dienst om downtime preventief en correctief zo goed mogelijk te benutten.

Om goed in staat te zijn deze functie uit te voeren, voldoe jij ieder geval met succes aan de volgende voorwaarden:

  • Hbo-opleiding richting Bedrijfskunde/Logistiek & Economie dan wel mbo-opleiding niveau 4 met relevante werkervaring.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
  • Gedegen Excel kennis, ruime ervaring met ERP pakketten.
  • Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Duits een pre.

Wij zijn van mening dat als JIJ goed voor ons zorgt, WIJ ook goed voor jou zorgen. Dus bieden we je de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Salaris tussen € 2.720,- en € 4.009,- afhankelijk van leeftijd en ervaring.
  • Een standaard 13e maand in december zodat je onbezorgd de feestdagen tegemoet kan zien.
  • 40 vakantiedagen, waarvan 13 ADV zodat je genoeg tijd aan je gezin/vrienden kan besteden.
  • Ondersteuning voor jou en je gezinsleden wanneer de overheid of andere maatschappelijke instellingen dit niet doen. Bijvoorbeeld bij tandheelkundige, oogheelkundige en/of orthopedische hulp, leningen en/of gezinshulp.
  • Ondersteuning als je wilt stoppen met roken en/of wilt afvallen want het is al moeilijk genoeg.
  • Een fitnessvergoeding om je het laatste steuntje in de rug te geven naar een gezond leven.
  • Schoolgeldregeling en/of een studiebeursregeling voor je schoolgaande kinderen zodat je meer kunt investeren in je kinderen zelf.
  • Maar ook een vergoeding bij vakantiebesteding, museumbezoek of bij deelname aan een sportevenement voor leuke en betaalbare vrijetijdsbesteding.
  • Een collectieve ziektekostenverzekering waardoor je van extra korting kan genieten.
  • Een uitgebreide WGA-gatverzekering zodat je beter beschermd bent tegen inkomensdaling bij mogelijke arbeidsongeschiktheid.
  • Een goed pensioen waarvan wij 50% van de premie betalen.
  • En natuurlijk 8% vakantiegeld.

Hebben wij je enthousiast gemaakt? Solliciteer dan direct via werkenbijgreif@greif.com met je cv en motivatiebrief. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Pepijn Tiemens, HR-officer via telefoonnummer 0181-245311.

Bezoek onze website www.greif.nl voor meer informatie over onze organisatie.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld en derhalve zullen toegestuurde cv’s niet in behandeling worden genomen.