Supply Chain Manager bij Wienerberger

Logo Wienerberger

We zijn binnen Wienerberger op zoek naar een fulltime Supply Chain Manager voor op onze locatie in Elst.

Je hebt als doel het aansturen en verbeteren van supply chain processen, om optimale voorraadposities en een tijdige volledige levering aan klanten te waarborgen. In jouw rol als Supply Chain Manager geef je leiding aan de productieplanners en Warehouse & Distribution Manager binnen Wienerberger Nederland. Als Supply Chain Manager weet jij jouw collega’s te helpen in hun ontwikkeling en zorg jij er voor dat ze optimaal presteren. Daarnaast overzie jij de voorraadbeweging en voorraadposities, onderken je problemen en weet je deze systematisch aan te pakken met oog voor de consequenties.

Je wordt gepositioneerd binnen de afdeling Finance en je rapporteert aan de Finance Director.

Wat ga je doen

Als Supply Chain Manager heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent op de hoogte van relevante in- en externe ontwikkelingen op logistiek gebied;
  • Ontwikkelen van SCM (jaar-)plannen afgestemd op de doelen van de organisatie als geheel;
  • Inrichten van de SCM organisatie in termen van systemen, procedures en hulpmiddelen, waaronder implementatie van MRP-planning (SAP) voor de productielocaties;
  • Leiden van (verbeter)projecten en zorgdragen voor implementatie van verbeteringen binnen de afdeling;
  • Analyseren en optimaliseren van de benutting van productiecapaciteiten, voorraadposities en logistieke processen.

Waar ga je werken

Wienerberger is wereldwijd de grootste producent van keramische bouw- en bestratingsmaterialen en is beursgenoteerd in Wenen. Productgroepen zijn gevelbakstenen, binnenmuurstenen, raamdorpels, straatbakstenen en dakpannen. Wienerberger beschikt in Europa, ook in Nederland, over tal van productielocaties. Wienerberger NL richt zich met bovengenoemde productgroepen op (in hoofdzaak) de Nederlandse markt.

Wat vragen wij

Jij beschikt als Supply Chain Manager over:

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding in de richting van Logistiek/Supply Chain;
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met Supply Chain processen, bij voorkeur in een grote, internationale organisatie;
  • Je hebt aantoonbare leidinggevende ervaring;
  • Je bent in staat om relaties op te bouwen en te onderhouden op verschillende niveaus, zowel binnen als buiten de organisatie;
  • Kennis van SAP;
  • Je beheerst de Engelse taal, zowel in woord als geschrift.

Wat bieden wij

  • Een marktconform salaris;
  • Een goede pensioenregeling via het pensioenfonds bpf Bouw;
  • 30 vakantiedagen;
  • 8% vakantiegeld;
  • Producten met belastingvoordeel zoals een (elektrische) fiets, privé computer of tablet;
  • 3% eindejaarsuitkering.

Procedure

Reageer op deze vacature door hier te klikken. Na jouw sollicitatie nemen we telefonisch contact met je op om de vacature door te spreken en jouw eventuele vragen te beantwoorden. Er volgen voor deze procedure twee gesprekken en een assessment bij het GITP.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.