Supply Chain Magazine Oktober 2022 | Supply Chain Visibility & Planning

supply chain start-ups

Op donderdag 13 oktober 2022 verschijnt de digitale editie van Supply Chain Magazine, met het thema Supply Chain Visibility & Planning. Deze editie is vanaf die datum online te lezen voor de abonnees. Op vrijdag 14 oktober zal de papieren editie bij de printabonnees op de deurmat vallen.

In dit nummer:

16 | Mark Nicolaï

Bij een wereldwijde reorganisatie heeft Danone vorig jaar de vier divisies, waarvan drie actief in Nederland, samengevoegd. Nutricia, Alpro en Danone Zuivel vormen nu één geheel, met één innovatiepijplijn en één supply chain. Mark Nicolaï, directeur Design to Delivery: ‘Door innovatie en supply chain vanuit één hand te besturen, kunnen we meer nieuwe producten nog sneller en succesvoller op de markt krijgen.’

24 | Software-zoektocht

De turbulentie in de supply chain leidt tot vraagtekens binnen bedrijven. Bestaande planningssystemen bieden onvoldoende mogelijkheden om rekening te houden met onvoorspelbaarheid en onzekerheid. Hoe vind je de supply chain software die wel helpt om scenario’s te analyseren en planningsprocessen te automatiseren? Supply chain professionals gaan bij elkaar te rade.

32 | Onzekere bierketen

Grolsch richt zijn organisatie in op de toenemende onzekerheid in de bierketen. ‘Je kunt steedsslechter vooruitzien. Daarom richten we onze organisatie zo in, dat we snel kunnen reageren als er iets opdoemt uit de mist’, aldus Supply Chain Manager Ferran Ruiz van de bierbrouwer. Daarbij laat het bedrijf haar mensen steeds meer zélf bepalen hoe ze inspelen op onvoorziene omstandigheden.

38 | Data science-opleidingen

Het supply chain-vakgebied wordt steeds meer datagedreven. Er zijn tientallen opleidingsinstituten met een aanbod op het gebied van data science en artificial intelligence. Van korte onlinecursussen tot twee jaar durende opleidingen die een grote tijdsinvestering vergen. Een impressie over nut en noodzaak van data science-opleidingen voor supply chain managers: ‘We sturen op impact.’

Verder in dit nummer onder andere:

Neem nu een digitaal abonnement om deze editie ‘Supply Chain Magazine Oktober 2022 | Supply Chain Visibility & Planning’ niet te missen! 

De volgende editie liever in print ontvangen? Neem dan een print of compleet abonnement.