Schneider Electric digitaliseert supply chain

Schneider Electric

Schneider Electric, een multinational die zich bezighoudt met energiebeheersystemen, gaat met hulp van Shippeo haar supply chain digitaliseren. Schneider wil daarmee meer inzicht krijgen in de realtime locatie, status en Expected Time of Arrival (ETA) van al haar uitgaande leveringen. De digitaliseringsslag moet op termijn de klantervaring en efficiency van het concern verbeteren.

Shippeo, Europees marktleider in supply chain visibility, helpt internationaal opererende bedrijven realtime logistieke data in te zetten ten behoeve van klantenservice en operational excellence. Het platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen.

Tracking van alle uitleveringen van Schneider Electric

Schneider Electric zal het Shippeo-platform in eerste instantie inzetten voor tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar de distributiepartners. Deze distributiepartners zijn verantwoordelijk voor ruim 40 procent van de totale omzet van Schneider en daarmee cruciaal voor het concern; ze leveren producten via winkels in praktisch alle landen van de wereld.

‘Klanttevredenheid en kwaliteit vormen een essentieel onderdeel van onze groeistrategie’, zegt Reynald Lefebvre, Europe Transportation & Customs Director bij Schneider Electric (foto, links), dat vestigingen heeft in meer dan honderd landen. ‘Via realtime en vooruitziend inzicht kunnen we klanten geautomatiseerde meldingen over inkomende leveringen bieden, zodat zij focus kunnen houden op het runnen van hun business.’

Maximale transparantie en service

Lucien Besse, COO en medeoprichter van Shippeo (foto, rechts), laat weten maximale transparantie en service na te streven in de samenwerking met Schneider Electric. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan drie miljoen ladingen per jaar voor klanten als Carrefour, Faurecia, Auchan en Leroy Merlin. Het platform is wereldwijd actief en werkt met vervoerders in meer dan twintig landen.