Royal Brinkman wint B2B Innovation Award

Royal Brinkman

Royal Brinkman heeft de eerste B2B Innovation Award in de wacht gesleept. De leverancier, adviseur en installateur voor de professionele tuinbouw kreeg de prijs uitgereikt tijdens ‘Hét B2B E-commerce Event’ van Sana Commerce op 26 september in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

Sana Commerce, een B2B en B2C e-commerce softwarebedrijf, beloonde vernieuwers in de B2B e-commerce met de toekenning van drie verschillende awards: de B2B Innovatie Award, de B2B User Experience Award en de Customer Success Award.

Royal Brinkman verdiende volgens de jury de prijs voor meest innovatieve partij omdat het bedrijf de omslag heeft weten te maken van een bedrijf dat producten verkoopt naar een organisatie die advies, kennis en tooling deelt. Royal Brinkman opereert volgens hen in een traditionele branche, maar dit weerhoudt het bedrijf er niet van klanten actief te betrekken bij de doorontwikkeling van het platform en hun online-activiteiten.

Succesvolle internationale uitbreiding

Door de omnichannel-strategie van Royal Brinkman versmelten digitale en niet-digitale onderdelen van het bedrijf. Dit heeft volgens Sana Commerce onder andere gezorgd voor het doorstromen van medewerkers naar andere functies en het sluiten van fysieke locaties. Ook heeft Royal Brinkman succesvol internationaal kunnen uitbreiden. Al met al reden genoeg dus voor toekenning van de B2B Innovatie Award.

Winnaar van de B2B User Experience Award was Installatiebalie.nl. De Customer Success Award ging naar Ameel Candy World. Daarnaast ontvingen Forbo Flooring en Installatiebalie.nl een Ambassador Award voor hun bijdrage aan de bekendheid van B2B e-commerce door het vertellen van hun succesverhaal, onder andere tijdens bijeenkomsten en via referentiecases.