Rob de Roock en George Jaburg winnen Supply Chain Classic Car Rally

Rob de Roock van UPS Supply Chain Solutions en zijn bijrijder George Jaburg, interim manager, zijn de winnaars van de Supply Chain Classic Car Rally 2012. De twee reden in een Jaguar XK150. Het was een close finish bij deze zesde editie van dit succesvolle netwerkevenement op 21 september 2012.

 

Beide equipes hadden moeite met een onderdeel waar de letter ‘C’ juist niet mocht worden opgeschreven. Zowel Marcel Theunissen (Nabuurs), bijrijder van Rein Nieuwland (Relocon), als Jaburg  noteerden hem en streepten de letter vervolgens weer door. Doorhaling gaf echter ook een strafpunt en aangezien beiden dit gedaan hadden, maakte het daar geen verschil. Het waren De Roock en Jaburg die er uiteindelijk met de eerste prijs vandoor gingen.

Kasteel Groot Buggenum

Het startpunt was dit jaar Kasteel De Berckt in Baarlo. Hier kregen de deelnemers hun roadbook voor het eerst in handen en begon het gepuzzel. In deze route op weg naar de eerste koffiepauze bij Kasteel Groot Buggenum zaten de tractors de klassieke auto’s al flink in de weg. Een aantal equipes raakten het spoor reeds bijster en een enkeling kwam vijftig minuten later dan gepland aan in in Grathem.

Floriade

In Grathem kregen ze aanvullende aanwijzigingen voor de vervolgroute, die leidde naar de lunch bij de Floriade in Venlo. Een grijze Mercedes dacht slim te zijn, maar ging naar verluidt vervolgens vliegend door rood. En bij de kassa’s van de Floriade werd door de organisatie een witte auto gesignaleerd die keihard over de busbaan voor de kassa’s langsreed: de bestuurders van de winnende equipe.

Na de lunch met een prachtig uitzicht vanaf de tiende verdieping van de Innovatietoren op de Floriade vervolgden de deelnemers hun route naar de behendigheidsproef. Martijn Lofvers werd onderweg lastig gevallen door een dolle hond die volgens de uitgever van Supply Chain Magazine ‘duidelijk niet afgericht was’. Na een kwartier oponthoud kwam hij toch nog tijdig aan bij het nieuwe, honderdduizend vierkante meter tellende distributiecentrum van Edco, waar de behendigsproef was opgezet.

Gebaren

Met pionnen had de organisatie een kort parcours opgezet waar de klassieke auto’s tussendoor moesten rijden. De bestuurders moesten dit echter geblinddoekt doen, met aanwijzingen van hun bijrijder. Grappig om te zien dat veel van de bijrijders gebaren maakten om de richting aan te geven voor de bestuurder.

Eric van Dijk (Slimstock) en bijrijder Peter Bol (AkzoNobel) waren snel, maar reden hierbij ook veruit de meeste pionnen omver. Een ervan bleef onder hun Porsche steken, waardoor René Geujen (Goodman) er half onder moest kruipen om de pion weer los te krijgen. Voor Jürgen Donders (Gordian Logistics Experts) en Heinz Kools (Koninklijke Luchtmacht) was het een koud kunstje. Zij navigeerden er in 15 seconden foutloos tussendoor om vervolgens net als alle anderen weer weg te scheuren. Patrick van der Leede (Transwide) en bijrijder Maurice Thelen (Medtronic) waren echter degenen die het precies volgens het boekje in dertig seconden reden zonder fouten te maken.

Bolletje-pijltje

De vierde en laatste route was het beruchte ‘bolletje-pijltje’ rijden. Dit laatste en moeilijkste onderdeel van de dag moest de classic cars naar de finish brengen. Bij Kasteel De Berckt was vervolgens de prijs uitreiking waar De Roock en Jaburg de beker en wisseltrofee in ontvangst namen. De prijs voor de mooiste auto ging dit jaar naar de Volvo P1800 van Wick Broer (Toyota Material Handling) en Roy Heijs (Ahold European Sourcing). De troostprijs was voor Jasper van Duuren (Van Duuren Districenters) en Michel van Nispen (NSK EDC). Tot slot werd bekend gemaakt dat er ruim drieduizend euro voor het goede doel – dit jaar Veilig Verkeer Nederland – was opgehaald en konden de deelnemers de thuisreis aanvaarden.

> Bekijk en/of download foto’s