Roadmap living supply chain strategy 2025

Roadmap living supply chain strategy 2025

Een living supply chain strategy is gebaseerd op de bedrijfsstrategie en heeft als belangrijkste doel om maximale klantwaarde te creëren tegen minimale kosten. Dat is mogelijk door te differentiëren naar product-marktcombinaties en daar de supply chain op af te stemmen. Bij het bepalen van de living supply chain strategy, waarvoor Supply Chain Media en BLMC deze roadmap samenstelden, is intensief overleg nodig met Marketing (commerciële doelen) en Finance (rendement & risico). De supply chain-directeur opereert als een regisseur van waarde, die het overleg faciliteert om zo tot optimale keuzes te komen.

Het eerste stopteken op de weg naar een living supply chain strategy 2025 is differentiatie. In deze roadmap gevisualiseerd als ‘Mist’. Om het verkeerslicht op groen te krijgen, en dus de weg te vervolgen, kunnen verschillende acties worden genomen:

  • Ga uit van de bedrijfsstrategie
  • Bepaal klantsegmenten en productsegmenten
  • Differentieer product-marktcombinaties (PMC) samen met marketing

Download de Roadmap living supply chain strategy 2025

Benieuwd naar de volgende vier stoplichten, obstakels en oplossingen? Vul dan hieronder je contactgegevens in en ontvang de volledige roadmap direct per e-mail.

Roadmap Supply Chain Magazine

De Roadmaps van Supply Chain Magazine zijn visuele weergaven van strategische plannen die helpen bij het optimaliseren van supply chain processen. Ze laten op een simpele manier zien hoe bedrijven hun gewenste doelen kunnen bereiken.

Een Roadmap helpt bij:

  • Identificatie van verbeterpunten
  • Implementatie van veranderingen
  • Verhoging van efficiëntie
  • Versterking van de concurrentiepositie

Alle roadmaps van Supply Chain Magazine vind je hier.