Omoda wint award Logistieke Webshop van het Jaar 2016

Schoenen(r)etailer Omoda is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2016. MyMicro Group en Nespresso waren de twee andere kanshebbers voor de titel.

Volgens de jury zit de omnichannelgedachte bij Omoda echt in het DNA. ‘Eén voorraad voor zowel de winkels als de online webshop. Daarnaast analyseert Omoda op een slimme manier de data, waardoor het logistieke proces goed kan worden geoptimaliseerd en de positieve klantbeleving wordt vergroot. En de 3D-app die Omoda momenteel uitrolt, is een prachtig voorbeeld van slimme innovatie die uiteindelijk de retourstroom zal helpen te verminderen’, aldus juryvoorzitter Egbert Guis (TNO).

De award ‘Logistieke Webshop van het Jaar’ is een initiatief van Webshop Keurmerk, Delivery Match, Clear Focus Group en Events Development en werd dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. De award is in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door een uitmuntende logistiek.