Omni Channel Supply Chain Manager bij Rivièra Maison

Wie zijn wij?

Rivièra Maison is een van oorsprong Nederlands interieurmerk met een eigen signatuur; origineel en exclusief. Met een brede basiscollectie meubels en accessoires en jaarlijks acht seizoen collecties wordt een warme woonsfeer neergezet, waarbij alles draait om sfeer en beleving en het creëren van het ‘ultieme thuisgevoel’.

In korte tijd heeft Rivièra Maison zich ontwikkeld tot een sterk internationaal merk met ruim 600 verkooppunten wereldwijd; zowel eigen interieurwinkels als shop in shops en een nationale en internationale groothandel. Met veel passie en enthousiasme worden de medewerkers in de winkels en op het hoofdkantoor geïnspireerd om het beste uit zichzelf te halen en hun talenten volop te benutten. In de groeiende organisatie heerst een prettige werksfeer waar iedereen zich thuis voelt.

Omni Channel Supply Chain Manager
Amsterdam | Fulltime

Wat je gaat doen

Als Supply chain manager ben je verantwoordelijk voor het gehele logistieke proces om door optimaal gebruik te maken van voorraden en leveringen aan klanten te realiseren tegen zo laag mogelijke kosten en optimale kwaliteit.  Als Omnichannel Supply chain manager ben je verantwoordelijk voor de goederenstroom optimalisatie van onze kanalen Wholesale, Retail, Online en outlet. Tevens denk je mee aan het optimaliseren van de inbound, door strakke samenwerking met de afdeling inkoop.

Je bent de stuwende kracht om Riviera maison naar Logistiek 2.0 te brengen, waar kwaliteit en snelle service centraal staan.

Je bent o.a. verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Het optimaliseren en stabiliseren van de processen binnen de supply chain.
  • Je stuurt het DC aan en werkt nauw samen met de DC manager en zijn team.
  • Je geeft advies en maakt analyses op basis van data uit de beschikbare systemen en vertaalt deze naar relevante management- of klant informatie.
  • Je interpreteert en beoordeelt de prestaties van productieactiviteiten aan de hand van kengetallen en capaciteitsberekeningen en signaleert hieruit trends en structurele problemen.
  • Vanuit een nauwkeurige probleemanalyse (lean/scrum) ondersteun je actief bij en in verbeterprojecten. Je adviseert over oplossingen en innovaties en draagt zorg voor een integraal inzicht met betrekking tot de impact van de veranderingen op de hele (productie)keten.
  • Naast het verzamelen en interpreteren van data, fungeer je ook als vraagbaak en klankbord voor leidinggevenden van de operationele teams waar veranderingen doorgevoerd worden.
  • Je draagt bij aan borging van de procesveranderingen, door de processen administratief correct vast te leggen
  • Je neemt deel als analist in ‘continuous improvement changes’. Verantwoordelijk voor zowel de analytische kant van de functie alsook de dagelijkse werkzaamheden met veel actie/reactie
  • Vertalen van het demand plan naar het supply plan, o.b.v. analyse van prioriteiten en efficiëntie, rekening houdend met beschikbare capaciteit, onderhoud/revisies e.d.
  • Indelen van klant- en voorraadorders, rekening houdend met levertijden, meest efficiënte volgorde en productievolume in relatie tot beschikbare productiecapaciteit
  • Opstellen van de week/maand/kwartaalplanning, rekening houdend met beschikbaarheid van de goederen
  • Bijstellen van de planning door wijzigingen in orders, beschikbaarheid capaciteit en grondstof, beoordelen van de gevolgen voor de vervolgplanning
  • Bewaken van de voorraadniveaus binnen afgesproken voorraadbeleid, over de verschillende distributiekanalen Retail / Online / DC / Online

Wat maakt jou succesvol?

Door je eigen ervaring en inzicht kan je een belangrijke bijdrage leveren aan de optimalisatie van ons WMS systeem. Omdat je de spil bent tussen de leveranciers, sales en productieorganisatie is het noodzakelijk dat je het leuk vindt om met veel verschillende partijen de contacten te onderhouden en tijdige de nodige partijen informeert. Je escaleert tijdig wanneer dit nodig is en voorraadniveaus, levertijden, capaciteit en mogelijkheden van productie in het geding komen. In deze rol rapporteer je direct aan de CFO, en onderdeel van het MT team. Je hebt bij voorkeur ervaring met meubel logistiek en in Online.

Waar kun je op rekenen?

Een leuke en afwisselende functie binnen een klein team, in een gezonde en dynamische en internationale onderneming met een plezierig en informeel werkklimaat. Rivièra Maison biedt je een inspirerende werkomgeving met een sterke groeipotentie in haar segment en een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden. Naast een passend salaris op basis van leeftijd en ervaring ontvang je ook nog eens 20% personeelskorting op aankoop van Rivièra Maison producten.  Onze “Home is where you can be you” sfeer is bij ons op de werkvloer tot in detail doorgetrokken. We starten de dag met een heerlijke kop koffie en lunchen wij dagelijks met alle collega’s in ons mooie en eigen  Rivièra Maison bedrijfsrestaurant tegen een lage vergoeding. Voor diegene die willen sporten ook nog eens wekelijks met elkaar.

Iets voor jou?

Ben jij op zoek naar een uitdagende job in een dynamische en klantgerichte organisatie? Reageer dan nu en overtuig ons van jouw passie en creativiteit. Stuur jouw motivatiebrief en CV  via de sollicitatiebutton.

Wij kijken uit naar jouw sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.