Nearshoring-strategie brengt Air Up naar Veghel

Air Up

Air Up, het drinksysteem dat door middel van geur smaak aan water toevoegt, en Kuehne+Nagel hebben hun samenwerking uitgebreid met een nieuw e-fulfilmentcentrum in Veghel. Het is ook een belangrijke stap in de nearshoring-strategie van Air Up. Doel daarbij is om producten dichter bij de klant te brengen, levertijden te optimaliseren en de ecologische voetafdruk van pakketbezorging te verkleinen.

De uitbreiding van het partnerschap van Air Up en Kuehne+Nagel is een gevolg van de toenemende vraag naar de producten van de drie jaar oude scale-up in Europa. Sinds 2021 neemt Kuehne+Nagel de warehousing- en distributiediensten voor Air Up voor zijn rekening vanuit e-fulfilmentcentra in Frankrijk en Duitsland. Van hieruit worden klanten in deze landen, maar ook in Nederland, België, Oostenrijk, Zwitserland en Italië, bediend.

CO2-impact verlagen

Naast het bieden van snellere levertijden, wil Air Up met het nieuwe distributiecentrum ook de CO2-impact verlagen door het aantal kilometers naar de bestemming terug te dringen. Daarnaast zijn ook de verpakkings- en last-mile-bezorgoplossingen geoptimaliseerd om de duurzaamheid te vergroten. Zo worden bijvoorbeeld enveloppen gebruikt in plaats van dozen om de flavour pods van van het bedrijf te verzenden.

‘De vraag naar onze producten in Nederland is groot. Met Kuehne+Nagel hebben we de ideale partner gevonden om deze toenemende vraag te beantwoorden, terwijl we onze bezorgdienst verbeteren en nog dichter bij onze klanten komen’, zegt mede-oprichter Lena Jüngst van Air Up.

Ongekende groei

‘Deze nieuwe opening benadrukt hoe relevant de Nederlandse markt voor ons als bedrijf is. Sinds onze lancering in Nederland in november 2020 hebben we een ongekende groei doorgemaakt in de regio. We verwachten onze aanwezigheid tegen eind 2022 verder uit te breiden’, aldus Jüngst.

Gerry Bosmans, Contract Logistics Director voor Kuehne+Nagel Benelux, voegt daaraan toe: ‘We zijn verheugd met deze uitgebreide samenwerking met Air Up, die perfect past binnen onze strategische focus op direct-to-consumer-logistiek. Het is een mooie uitbreiding van onze bestaande e-commerce-activiteiten en solide last-mile-netwerk.’