Modegigant Eram transformeert naar omnichannel

Europese fashion retailer Eram Group implementeert de Enterprise Order Management, Store Inventory & Fulfilment en Warehouse Management-oplossingen van Manhattan Associates om de transformatie naar omnichannel te realiseren. ‘Toen we ons business-transformatieproject startten, voelden we intuïtief aan dat Manhattan Associates’ oplossingen de juiste keuze zouden zijn om ons te helpen veel dichter bij onze klanten te komen’, zegt François Drouin, head of Information and Organisation Systems bij Eram Group in het persbericht.

Eram Group, waaronder de merken Gémo, Eram, Tati, Texto, TBS, Heyraud, Mellow Yellow, France Arno, Bocage, Fabio Lucci en Giga Store vallen, bezit drie schoenenfabrieken in Frankrijk en meer dan 170.000 vierkante meter aan opslagruimte. De retailer distribueert zijn producten via 1575 winkels en online kanalen en streeft ernaar om klanten een optimale winkelervaring te bieden in alle verkoopkanalen.

Inzicht in voorraden

Met de oplossingen van Manhattan Associates is Eram Group in staat om klanten snel toegang te geven tot de gewenste producten en hen zelf te laten beslissen over wanneer en hoe zij bestelde producten ontvangen.Twee functies die tot nu toe waren gescheiden worden nu met elkaar verbonden: backend supply chain-processen en –efficiëntie met frontend commerce- en verkoopsystemen. Hierdoor is Eram Group in staat om inzicht in alle beschikbare voorraden te bieden, zodat omnichannelorders efficiënt en winstgevend vanuit het gehele netwerk kunnen worden verwerkt.

Bewezen oplossing

‘Verschillende klanten van Manhattan Associates maken al gebruik van de oplossingen om backend supply chain-processen te verbinden met frontend commerce- en verkoopsystemen’, zegt Drouin van Eram Group. ‘Wat ons vooral duidelijk werd tijdens de gesprekken met het Manhattan-team en bestaande Manhattan-klanten is dat zij – naast de oplossingen – beschikken over de expertise, ervaring en supportcapaciteiten om onze omnichannelvisie te realiseren.’