Mindmap fulfilment-automatisering

Mindmap fulfilment-automatisering

In dit tijdperk van directheid heeft een bedrijf een klantgerichte fulfilmentstrategie nodig die fluïditeit van workflows, functionaliteit en operaties mogelijk maakt. GreyOrange, een wereldwijd technologiebedrijf dat AI-gestuurde software en mobiele robotica verenigt, en Supply Chain Magazine hebben een mindmap ontwikkeld voor een fulfilment-uitvoering om de service aan klanten te verbeteren.

Mindmap manual

Markttrends
In de onzekere wereld van vandaag, post-Covid-19, is er een ongekende groei in online winkelen, terwijl de fysieke detailhandel ups en downs doormaakt. Sociale-afstandsregels, meer gemak van e-commercegiganten zoals Amazon en het tekort aan geschoolde arbeidskrachten hebben bestaande retailers (‘bakstenen winkels’) gedwongen om tijdelijk te sluiten of hun fulfilmentmodaliteiten opnieuw te evalueren.

Impact
De pandemie heeft duidelijk de zwakheden en starheid van het traditionele magazijnmodel blootgelegd, en retailers worden nu uitgedaagd om de bevoorrading te zien als een netwerk van knooppunten in plaats van een sequentiële ‘keten’. Bedrijven zien de noodzakelijke investeringen vaak als een belemmering en vinden het moeilijk om te weten waar en hoe te beginnen. In de nieuwe realiteit kan een gerobotiseerd magazijnsysteem echter binnen een paar maanden operationeel zijn en kan het op abonnementsbasis worden betaald in plaats van als kapitaalinvestering.

Uitdagingen
De huidige winkels en fulfilmentcentra worden overspoeld met verschillende gebrekkige WMS-applicaties (Warehouse Management System). De meeste standaard WMS-applicaties beperken de flexibiliteit en compatibiliteit bij het aanpassen aan de unieke behoeften van het bedrijf. Bovendien verhogen nieuwe functionaliteiten en aanpassingen op maat de overheadkosten en de doorlooptijd dramatisch. Veel bedrijven zijn onvoldoende voorbereid als ze aan hun automatiseringsreis beginnen, omdat ze de overwegingen achter hun technologiekeuze niet volledig begrijpen. Door te kiezen voor een flexibele, interoperabele, frictieloze oplossing kunnen ze zich op een kosteneffectieve manier aanpassen aan de uitdagingen.

Oplossingen
Een ‘right-fit’ fulfilmentaanpak brengt verschillende knooppunten en modi – plus de ‘multiagent’-combinatie van robots en mensen – samen in één samenhangend systeem. Dit kan een uitdaging zijn als het gaat om de veiligheid van werknemers en duurzaamheid. Voorspelbaar kostenbeheer en aanpassingsvermogen kunnen worden bereikt door de klant centraal te stellen in de fulfilmentstrategie van het bedrijf en door bestaande middelen te benutten door middel van responsieve automatisering en robotica.

Alle mindmaps van Supply Chain Magazine vind je hier.