Marlies Dekkers stroomlijnt ordermanagement voor groei

Marlies Dekkers heeft een sterke groeiambitie en om die te verwezenlijken focust het lingeriemerk op het onlinekanaal, zowel voor B2B als de consument. Hierbij is een flexibel IT-systeem een vereiste. Marlies Dekkers implementeerde daarom een nieuw ordermanagementsysteem.

De optimalisatie van het in- en verkoopproces was nodig omdat er problemen waren met synchronisaties die leidden tot verstoringen in het voorraad- en retourproces. Met de nieuwe ordermanagementoplossing van FlowFabric kan Marlies Dekkers volledige order- en retourscenario’s dynamisch afhandelen.

Etail-platform

‘Altijd en overal toegang hebben tot de juiste gegevens’, was de belangrijkste eis aan het nieuwe systeem. Dankzij het zogeheten etail-platform van FlowFabric is de gehele orderafhandeling – van bestelling tot en met levering en facturatie – nu geautomatiseerd en is er een actueel en betrouwbaar inzicht in de volledige voorraadstatus.

‘Uit ervaring wisten we al dat FlowFabric geen “u vraagt, wij draaien-”mentaliteit heeft’, zegt Maarten de Wit, operations manager bij Marlies Dekkers, over de keuze voor FlowFabric. ‘Dankzij hun specialistische kennis van de retailmarkt en best practices zijn onze experts echt verder geholpen. Er werd met veel aandacht naar onze processen gekeken en waar nodig zijn extra functionaliteiten op maat aan de oplossing toegevoegd. Met deze procesoptimalisatie- en automatisering hebben we onze toekomstbestendigheid verstevigd en zijn we klaar voor verdere groei. Ook ligt er nu een goede basis om onze nieuwe optimalisatieplannen te verwezenlijken.’