Marlies Dekkers bereidt zich voor op internationale groei

Het Nederlandse lingeriemerk Marlies Dekkers is overgegaan naar een nieuw commerce-platform, Demandware Commerce Cloud. Dit moet Marlies Dekkers ondersteunen bij het verhogen van de merkbekendheid, het verbeteren van de gebruikerservaring en het ondersteunen van de merkfilosofie. ‘We waren op zoek naar een platform waarop wij zelf verder konden ontwikkelen’, licht Jerome Orlemans, hoofd e-commerce bij Marlies Dekkers, toe.

Orlemans werkte zelf met Demandware bij O’Neill. ‘Ik wist zeker dat Demandware Commerce ook aan de wensen van Marlies Dekkers zou voldoen.’ De overgang naar Demandware verliep dan ook snel. Samen met implementatiepartner Emakina en het IT-team van Marlies Dekkers creëerde Demandware een website die op alle desktop- en mobiele apparaten beschikbaar is, zowel in het Duits, Nederlands als in het Frans. Verder lanceerde Marlies Dekkers EU-websites voor alle andere Europese landen. De volledige implementatie van Demandware Commerce werd binnen twaalf weken afgerond.

Het Demandware-platform maakt het mogelijk om gebruikerservaringen te delen. Deze verhalen vormen een belangrijk onderdeel van de merkbeleving en helpen klanten de merkfilosofie te begrijpen. ‘We willen het merk en de commerce-functionaliteit graag integreren, zodat we een naadloze en consistente klantervaring kunnen bieden. We hebben onze conversie al verdubbeld vergeleken met het oude platform. We zijn ervan overtuigd dat Demandware ons in de toekomst zal blijven helpen met onze groei en winstgevendheid’, vult Orlemans aan.

Internationale groei

Marlies DekkersMarlies Dekkers is primair een sales- en marketingbedrijf met een klein IT-team. ‘We wilden geen hoge IT-overheadkosten die oudere platforms vaak met zich meebrengen. We kunnen ons nu gewoon bezig houden met de business, omdat we zeker weten dat onze commerce-oplossing de laatste ontwikkelingen op het gebied van commerce voor ons bijhoudt’, aldus Orlemans.

Andrew Gilboy, VP EMEA bij Demandware, is verheugd Marlies Dekkers te mogen ondersteunen bij snelle internationale groeiplannen. ‘Marlies Dekkers is een iconisch merk, dat ook buiten Nederland een steeds groter wordend klantenbestand heeft. We kijken ernaar uit om het team verder te ondersteunen bij uitbreiding in nieuwe markten en regio’s.’

Marlies Dekkers heeft al een aantal verbeteringen gepland voor haar websites, inclusief de toevoeging van de Amerikaanse dollar en Britse pond aan de Europese site en het lanceren van lokale sites voor het Verenigd Koninkrijk en de VS in 2015. Daarnaast wil de organisatie uitbreiden in Scandinavië.