Logistiek dienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport bundelen krachten

Simon Loos

De logistiek dienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport bundelen hun krachten. Beide bedrijven zijn met name gespecialiseerd in foodretail en foodservice en gaan straks verder onder de naam Simon Loos. De fusie moet het nieuwe bedrijf in staat stellen te blijven investeren in zaken als digitalisering en verduurzaming.

‘Wij anticiperen op het logistieke landschap en de eisen van morgen’, meldt Peter Appel. ‘Deze samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten’, aldus Appel.

Door de krachtenbundeling verdubbelt de firma qua grootte. Beide organisaties hadden overigens al veel overeenkomsten. Zo zijn ze niet alleen ongeveer even groot, ook hun specialisaties in foodretail en foodservice zijn gelijk. Zelfs het klantenbestand komt voor een groot deel overeen. Simon Loos: ‘Onze bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Deze stap is dan ook meer dan logisch met het vizier op morgen. En het biedt ook allerlei mogelijkheden voor onze klanten, partners en medewerkers.’

Loos-familieband

Bovendien zijn beide directeuren neven uit de bekende transportfamilie Loos, wat ook meteen de keuze voor de naam van het fusiebedrijf verklaart. Peter Appel: ‘Juist vanwege onze Loos-familieband én het feit dat Simon Loos al meer dan tachtig jaar een vertrouwde naam is in logistiek Nederland, hebben we besloten om gezamenlijk verder te gaan als Simon Loos.’ Het nieuwe fusiebedrijf heeft straks de beschikking over 1400 voertuigen. Er komen ruim 3000 mensen te werken, verspreid over meer dan zestig standplaatsen door heel Nederland. Beide directeuren blijven ook binnen het nieuwe Simon Loos leiding geven.