Leen Bakker pakt retourenproces aan

Leen Bakker schakelt over op een zogenoemd self service-model voor retouren die vallen onder het wettelijke retourrecht. Daarom gebruikt de winkelketen, die onder Blokker Holding valt, sinds kort nieuwe software van 12Return waarmee klanten zelf eenvoudig retouren kunnen aanmelden. ‘Voor Leen Bakker betekent de invoering van deze module een stap voorwaarts in het totale retourenproces’, zegt Nico Stuive, teamleider e-commerce market bij Leen Bakker.

Leen Bakker maakt gebruik van het uitgebreide 12Return retourdashboard voor overzicht en analyse. Zodra klanten een retour aanmelden kunnen ze de retourwijze selecteren en met een locatiewijzer de inleverlocatie in de buurt kiezen. Vervolgens kunnen ze het retourlabel direct printen. De actuele status van de retour is online te volgen. ‘Vooral het gemak waarmee de consument het retourproces start en kan volgen draagt bij aan een betere klantenservice en het vertrouwen in Leen Bakker in het algemeen’, vindt Stuive.

Direct na het aanmelden is de retour zichtbaar voor Leen Bakker en beschikbaar voor verwerking het logistieke systeem. 12Return is een standalone cloudoplossing die het volledige retourproces ontsluit zonder dat complexe ICT-integratie nodig is.De basisoplossing kan worden uitgebreid met koppelingen naar webshopsoftware, vervoerders of fulfilmentsoftware. Stuive is te spreken over de toekomstgerichte blik van 12Return, zo blijkt uit het persbericht van 21 november 2013.