Kortere levertijd bij boekbestelling Bruna

Bruna-klanten die in de winkel een boek bestellen, mogen voortaan rekenen op een 24-uurs levering. Ze kunnen hun aankoop de volgende dag gratis in de winkel ophalen of thuisgebracht krijgen. Deze uitbreiding van de dienstverlening is mogelijk door een nauwe samenwerking tussen Bruna en logistiek dienstverlener CB.

Als een klant vóór 23.00 uur via Bruna.nl een boek bestelt, heeft hij of zij het de volgende dag in huis. Vanwege vaste leverdagen aan de Bruna’s in het land was dat bij een bestelling in de winkel tot voor kort niet zo. Dat wordt nu anders: CB voert de toevoer richting de winkels op en komt doordeweeks bijna dagelijks langs. Daardoor zijn niet alleen de klantbestellingen sneller in huis, maar liggen ook net uitgekomen boeken eerder in de winkels en is de voorraad sneller aangevuld.

Algemeen directeur George Steur van Bruna ziet alleen maar voordelen: ‘Welk boek een klant ook bestelt, net uitgekomen of al wat ouder, een uitgebreide proef heeft al uitgewezen dat het systeem werkt. We hebben een nog actueler aanbod, klanten reageren zeer positief en ze bestellen meer. We verbeteren dus de serviceverlening en bieden tegelijk de concurrentie het hoofd, beide een erekwestie voor Bruna en haar ondernemers. Gelukkig vinden we in CB een actieve partner, die bereid is tot meedenken en innovatie.’

Geen extra kosten

Overigens brengt het aangepaste leverritme geen extra logistieke kosten met zich mee. Reden daarvoor is dat duurdere tussentijdse bestellingen door ondernemers nu verleden tijd zijn. Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur van CB: ‘Dat wij deze nieuwe manier van leveren samen met Bruna kunnen inrichten, is niet alleen een logistieke stap vooruit, maar kenmerkt ook de goede, constructieve relatie die wij met elkaar hebben. Een zeer prettige samenwerking die goed is voor de retailer en de consument.’