Inther gaat mee in de trend van experience centres

Inther

Automatiseringsbedrijf Inther opende op 11 oktober in Venray de deuren van een gloednieuw experience centre. In dit onderzoeks- en ontwikkelingscentrum ontwikkelt Inther haar eigen conveyor-systeem ICE en zal dagelijks worden gewerkt aan technologische oplossingen voor het verder automatiseren en mechaniseren van het orderpick- en verpakkingsproces. Het openen van experience centres in de B2B-branche lijkt een nieuwe trend te worden.

Menigeen zal bekend zijn met de experience centres van Miele, waar de consument vrijblijvend advies krijgt, of van Gazelle, waar fietsen kunnen worden getest. De behoefte aan het in actie kunnen zien van producten en deze ter plekke testen, zet zich nu door naar de B2B-branche. DSV en Keuhne + Nagel richtten bijvoorbeeld eerder ook al experience centres in.

Het zogenoemde Technology Assembly Center (TAC) verrijst naast het hoofdkantoor van Inther langs de A73. Het wordt 2000 vierkante meter groot en fungeert ook als showroom. Naast de behoefte om oplossingen van dichtbij te kunnen zien, wordt ook ingespeeld op de vraag naar warehouse-automatisering en -mechanisering, mede veroorzaakt door de toenemende krapte op de arbeidsmarkt voor magazijnpersoneel.

Picking-technologie

De focus in het experience centre ligt met name op de gerobotiseerde picking-technologie, de ontwikkeling van automatische document handling-oplossingen in het verpakkingsproces en de productie van het eigen Inther Conveyor Equipment-systeem. Bij de ontwikkeling van dit ICE, een systeem dat gebaseerd is op besturingstechnologie, heeft Inther met name aandacht voor de integratie van de besturing, de sensortechniek en de bekabeling.