Intergamma over naar cross channel operatie

Intergamma, franchiseorganisatie voor de bouwmarktformules GAMMA en KARWEI in Nederland en België, implementeert een business transformatieprogramma. Het programma omvat de overgang naar een geïntegreerde cross channel operatie tussen de verschillende kanalen – zoals online, mobiel en in de vestigingen – waarin de klant centraal staat. Daarbij wil Intergamma de regie over de waardeketen meer zelf gaan uitvoeren. Ook moet het programma bijdragen aan een efficiëntere bedrijfsvoering en hogere klantcentriciteit.

Intergamma heeft Accenture gekozen als implementatiepartner. Onderdeel van de 3-jarige overeenkomst betreft het integraal aansturen van de samenwerking met alle betrokken partijen, ter versterking van het gehele waardeketenbeheer. ‘Dit programma staat centraal in onze plannen voor toekomstige groei. Accenture ondersteunt ons al enkele jaren succesvol en brengt uitvoerige kennis van de retailmarkt’, zegt Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma, in een persbericht van 15 april 2013.

De business transformatie geschiedt in verschillende fases.  De eerste fase betreft de overgang naar e-commerce. De volgende fase is de stap naar een cross channel operatie. In de laatste fase zal ook longtail retail een rol gaan spelen waarbij de bouwmarkt veel meer een inspiratieomgeving moet worden. ‘Intergamma erkent dat het succesvol combineren van een naadloze, cross-channel operatie met de snelle ontwikkeling van mobiele technologie kansen levert om klanten beter te bedienen en marktaandeel te vergroten’, aldus Miel Janssen, Managing Director van de retailpraktijk van Accenture.