ICT & Logistiek trekt recordaantal bezoekers

ICT & Logistiek

Met 145 exposanten en 5552 bezoekers kan vakbeurs ICT & Logistiek spreken van een recordeditie. Nog niet eerder was er in de Jaarbeurs in Utrecht zoveel belangstelling voor ICT-oplossingen in de logistiek. ‘De druk vanuit de markt maakt dat bedrijven heel concreet nadenken over nieuwe processen en toepassingen’, concludeert Martijn de Weerd, brandmanager bij de Jaarbeurs. Absolute topdrukte was er in de Supply Chain Arena, een initiatief van BLMC, Solventure en Supply Chain Media. Samen kreeg het drietal dan ook prijzen uitgereikt voor ‘meeste aantal bezoekers totaal’ én ‘meeste aantal bezoekers per m²’.

Bezoekers van de op 7 en 8 november gehouden beurs konden terecht in acht theaters, met in totaal 64 uur aan kennisoverdracht. Het KennisDC Logistiek, iSHARE en verschillende exposanten organiseerden sessies met een breed scala aan onderwerpen: van Talent Innovation Pooling tot kunstmatige intelligentie. TLN en AIM organiseerden tours, waar bezoekers binnen een uur op de hoogte werden gebracht van de verschillende oplossingen in de markt. ‘De gerichtheid van bezoekers was terug te zien in de kennissessies en tours, waar na afloop volop vragen werden gesteld over de problemen waar zij in hun organisatie mee worstelen’, aldus De Weerd.

Nieuw: Supply Chain Arena

Nieuw dit jaar was de Supply Chain Arena, een hotspot voor supply chain management en S&OP. Hier werden workshops, masterclasses en speed consults aangeboden, georganiseerd door BLMC, Solventure en Supply Chain Media. ‘Bedrijven zijn meer en meer op zoek naar een integrale benadering. Dan kom je al snel bij supply chain management terecht. De interesse in dit thema zag je terug aan de workshops en masterclasses: die waren afgeladen. Aan de speed consults, een-op-een gesprekken van 10 minuten met een supply chain professional, moest men in het begin een klein beetje wennen. Maar uiteindelijk is ook dat goed bevallen’, meldt De Weerd. Al met al reden genoeg om de supply chain-hoek op de beurs volgend jaar nog verder uit te breiden.

Een kijkje over de schouder van Martijn Lofvers

Voor een aflevering van het beursjournaal van ICT & Logistiek werd hoofdredacteur en trendwatcher Martijn Lofvers van Supply Chain Media gevraagd naar waar zijn interesse deze editie van de beurs het meest naar uitging. Lofvers liet weten vooral nieuwsgierig te zijn naar de oplossingen van de exposanten op het gebied van supply chain visibility. Gevolgd door de camera bezocht hij daarom een aantal leveranciers dat zich met visibility bezighoudt om te kijken wat zij te bieden hebben op dit vlak. Kijk mee over de schouder van Martijn Lofvers in onderstaand filmpje!

http://bit.ly/overdeschoudervanMartijn