Hylke de Cock van Philips over Kinoa

‘Kijken naar integrale klantenwaardeketen’

Kinoa is een fabrikant van consumentenproducten dat er niet langer in slaagt de verwachtingen waar te maken. Van supply chain management is geen sprake bij dit familiebedrijf: de voorraden zijn hoog, de productiviteit te laag en overleg met leveranciers en afnemers is er nauwelijks. Wat zou u doen om van Kinoa weer een bedrijf te maken dat groeit en bloeit? Hylke de Cock van Philips: ‘We moeten de kracht van de familiestructuur gebruiken in plaats van bevechten.’

De vijf kandidaten voor de titel Supply Chain Professional 2012 hebben zich over de business case Kinoa gebogen. Tijdens de voorverkiezing op 18 april hebben Ronald Arp van Foot Locker, Erik Botter van Pearle, Hylke de Cock van Philips, Dick Hordijk van Provimi en Tjebbe Smit van Océ voor de camera hun stappenplan gepresenteerd.

Hylke de Cock van Philips vertelt over zijn aanpak. Zijn aanpak is gebaseerd op de integrale klantenwaardenketen. Dat start met kijken naar de klant. Daarna volgt het opzetten van een stabiele, integrale planning waarbij alle disciplines worden betrokken. ‘We moeten toe naar één plan, één waarheid’, aldus De Cock. Bekijk de film en luister waaruit de aanpak van De Cock verder bestaat.

Wat is uw oplossing?
De vraag is echter hoe uw oplossing eruit ziet. Download de business case, maak uw eigen stappenplan en vergelijk uw oplossing met die van de kandidaten.

Kijk ook in de groep Supply Chain Magazine op LinkedIn, deel uw oplossing daar en maak gebruik van de mogelijkheid om over deze business case te discussiëren. Wij zijn benieuwd naar uw oplossing.