Hoe bedrijven supply chains moeten innoveren na de coronapandemie

innoveren

De coronapandemie betekende voor veel bedrijven een grote reset van de business. Covid-19 bracht structurele kwetsbaarheden in supply chains aan de oppervlakte en versnelde de digitalisering van processen. De sprekers van het vierde inNOWvate Supply Chain Event op 18 mei zullen vertellen hoe bedrijven moeten innoveren, of hoe ze dit inmiddels gedaan hebben.

Future Researcher Cécile Cremer van Wandering The Future, neemt de deelnemers tijdens dit hybride evenement op locatie en online mee naar het jaar 2030. Hoe kunnen bedrijven praktische vaardigheden ontwikkelen om in de toekomst te kijken voor het ontwikkelen van mogelijke en wenselijke business-scenario’s?

Janet Godsell, Professor in operations en supply chain-strategie aan de universiteit van Warwick, zal vier wetenschappelijk onderbouwde scenario’s presenteren voor meer duurzame productieketens in 2035. Ze geeft antwoord op de vraag hoe bedrijven moeten innoveren om te komen tot meer duurzame supply chains.

Start-up-mentaliteit

Vice President Global Supply Chain Sikko Zoer van Medtronic zal uitleggen hoe zijn bedrijf aan het begin van de coronacrisis in zeer korte tijd een digital twin van het ecosysteem ontwikkelde. Hij zette een speciaal team op om beter gebruik te maken van beschikbare tools en om blinde plekken voor verbetering en innovatie te identificeren.

Dirk Holbach, Chief Supply Chain Officer bij Henkel Laundry & Homecare, en Roeland Baaijens, Executive VP Global Logistics bij Hilti, geven hun visie op wat de innovatiedrijfveren voor hun bedrijf zijn om klanten beter te bedienen. En hoe zorgen zij ervoor dat de collega’s uit hun eigen bubbel komen om innovatieprojecten te initiëren? En wanneer besluit je een project bedrijfsbreed uit te rollen of juist de stekker eruit te trekken?

Ook Martijn Lofvers, Chief Trendwatcher bij Supply Chain Media, doet een boekje open over hoe zijn bedrijf met vallen en opstaan een supply chain-kennisbank met Machine Learning ontwikkelde. En wat zijn de concrete behoeftes van supply chain professionals, nu en in de toekomst? En hoe vertaalt zich dat naar een concrete, werkbare oplossing, naar de Netflix van supply chain-artikelen?

Pitches en klantcases

Tijdens dit evenement zullen vier startende bedrijfjes hun innovatieve oplossingen pitchen als onderdeel van de 4th European Supply Chain Start-up Contest. Zij zien allerlei onontgonnen gebieden om supply chains te verbeteren. Ook zullen vier al meer ontwikkelde scale-ups hun oplossingen pitchen op 18 mei. De deelnemers aan dit evenement kunnen stemmen welke start-up en scale-up de meest innovatieve en praktische oplossing biedt.

Naast start-ups en scale-ups presenteren ook gevestigde softwareleveranciers – Blue Ridge, Blue Yonder, Consafe Logistics, Slimstock, Solventure en Tesisquare – hun innovatieve oplossingen op het gebied van End-to-End Planning en Integrated Business Planning (IBP), Sales & Operations Planning (S&OP) en Visibility en Warehouse Management Systems (WMS).

Gedurende de dag is het voor deelnemers aan het event mogelijk aan te schuiven aan digitale tafels bij de start-ups, de scale-ups en de softwareleveranciers. Ze kunnen ook collega-professionals ontmoeten in de digitale lounge om van elkaar te leren en inspiratie op te doen.

Deelnemers kunnen zich hier registreren voor het inNOWvate Supply Chain Event op 18 mei om online het programma te volgen en te netwerken.