Help de business case Kinoa verder ontwikkelen

Kinoa is een fictief familiebedrijf dat in zware problemen verkeert. De komst van een nieuwe supply chain directeur moet uitkomst bieden, maar wat moet hij doen om het tij te keren? Dat is een notendop de business case Kinoa, die een belangrijke rol vervult in de verkiezing van Supply Chain Professional 2014. Wie wil, kan nu input leveren.

Al een aantal achtereenvolgende jaren is de business case onderdeel van de verkiezing van Supply Chain Professional 2014. Tijdens de voorverkiezing op woensdagmiddag 16 april kruipen alle kandidaten in de rol van de supply chain directeur van Kinoa. Ze vertellen dan wat zij gaan doen om het bedrijf er weer bovenop te helpen. De aanpak die zij kiezen, weegt mee in de keuze van de jury voor drie kandidaten die doorgaan naar de finale op woensdag 4 juni.

Op dit moment wordt de business case Kinoa verdiept, aangescherpt en aangepast aan de huidige trends en ontwikkelingen. BLMC, ontwikkelaar van de business case, nodigt supply chain professionals uit om hierover mee te denken. Welke trends en ontwikkelingen moeten in de business case van 2014 worden verwerkt? Welke elementen mogen niet ontbreken?

Kinoa

Familiebedrijf Kinoa worstelt met de veranderingen in de markt en de economische omstandigheden, met als gevolg dat de groei afneemt. Deze situatie vraagt om een vernieuwde aanpak en een verbeterde coördinatie van de productieketen. Het blijkt echter dat het bedrijf en zijn medewerkers niet een eensluidende strategie hanteren. Ook heeft de familiecultuur ervoor gezorgd dat een sterk traditioneel waardenpatroon bestaat, dat grotendeels in conflict is met de behoefte aan verandering.

Omdat de onrust van binnenuit de kans op verandering tegenwerkt, is er behoefte aan hulp van buitenaf. Hiervoor is een nieuwe supply chain manager aangesteld. Wat is zijn aanpak? Hoe realiseert hij de benodigde verandering?

>> Meer over de business case Kinoa

Stuur uw input voor 1 april naar info@blmc.nl.