Gefco neemt start-up Chronotruck over

Gefco

Logistiek dienstverlener Gefco neemt Chronotruck over. Deze Franse start-up brengt verladers en vervoerders met elkaar in contact via een innovatief, digitaal platform. De overname stelt Gefco in staat stappen te zetten op het gebied van digitalisering om zo de klantervaring te verbeteren.

Chronotruck werd in 2016 opgericht als digitaal vrachtplatform dat vervoerders en verladers met elkaar verbindt en daarbij het aantal ritten zonder lading zoveel mogelijk wil beperken. De start-up biedt bedrijven toegang tot vervoerders in de buurt en een uitgebreid portfolio aan digitale diensten, waaronder een direct offertesysteem, geotracking, bewijs van levering en e-facturatie. Daarnaast helpt het platform vervoerders om hun stromen te optimaliseren door ervoor te zorgen dat vrachtwagens met volledige capaciteit rijden.

Verkleinen van ecologische voetafdruk Gefco

‘De expertise van Chronotruck zal ons helpen om een stap te zetten in onze klantprocessen en hun ervaring te verbeteren door middel van digitalisering’, meldt CEO Luc Nadal (foto) van Gefco. Ook gaat het partnerschap het bedrijf volgens hem helpen bij het verkleinen van de ecologische voetafdruk. Rodolphe Allard, CEO van Chronotruck, voegt daaraan toe ervan overtuigd te zijn dat ‘het bundelen van de krachten zal leiden tot een krachtige oplossing voor verladers en vervoerders die echte waarde toevoegt’.

Bedrijfsnaam Chronotruck gehandhaafd

Chronotruck, tot op heden voornamelijk actief in Frankrijk, heeft in de drie jaar van zijn bestaan ruim 9000 klanten bediend. De bedrijfsnaam wordt overigens gehandhaafd; Chronotruck zal als zelfstandig merk gaan opereren binnen Gefco.