Geert Mulder: ‘Positie in online markt versterken’

Geert Mulder

Geert Mulder is de nieuwe Manager Warehouse Operations bij Wehkamp. De voormalige Interim Operations Support Manager bij XPO Logistics Nederland wil de positie die Wehkamp in de onlinemarkt heeft versterken en dit samen met de collega’s operationeel ondersteunen en uitbouwen. ‘De klanten moeten Wehkamp in hun hart en hoofd hebben door de aandacht en service die wordt geleverd.’

Hoe ben je bij Wehkamp terechtgekomen?

‘Na verschillende logistieke uitdagingen heb ik er afgelopen jaar bewust voor gekozen om als zelfstandige te werken. Er zijn namelijk genoeg bedrijven waar ik in een interim-functie mijn logistieke kennis kan inzetten. Via WEY Strategie, een bureau voor management consultancy en interim-management, ben ik afgelopen zomer gestart bij XPO in Tilburg waar ik aan verschillende projecten heb gewerkt. Hoewel ik voor zelfstandigheid had gekozen, deed zich ineens de kans voor om een rol te gaan spelen in het logistieke service center Zwolle (LSCZ) van Wehkamp als warehouse manager. Ik heb hier niet lang over na hoeven denken en heb deze uitdaging met twee handen aangegrepen!’

Wat is er zo bijzonder aan Wehkamp?

‘Wehkamp is een sterk groeiend bedrijf dat in de logistieke online operatie fors is geautomatiseerd. Daar zijn ze in Nederland absoluut uniek in. Wat dat betreft lopen ze ook voor in het online fulfilment. Naast het gegeven dat de operatie volledig is opgezet om de klant optimaal te bedienen, er constant optimalisatieslagen worden gemaakt en Wehkamp doorgroeit naar een zeer grote online speler, blijft welzijn van en aandacht voor de medewerker een belangrijk speerpunt. De laatste tijd lees je vooral de negatieve verhalen over de aansturing van werknemers bij onder andere Amazon. Zeker in die online wereld waar enorm gepusht wordt op het halen van de targets komen de mensen niet altijd op de eerste plaats. Bij Wehkamp is dat wél zo en het bedrijf ziet daar ook zijn succes in.’

Wat houdt jouw nieuwe rol in?

‘Het verder optimaliseren van de logistieke operatie naar operational excellence en ervoor zorgen dat de bestaande en nieuwe klanten zich blijven binden aan Wehkamp. Daarnaast groeit de logistieke operatie. Medio maart is de uitbreiding van het LSCZ operationeel en het zal een uitdaging worden om ook daar de operatie op het gewenste niveau te krijgen. Verder ben ik ervan overtuigd dat het daarbij niet stopt en Wehkamp nog verder zal groeien.’

Wat is jouw doel?

‘Het versterken van de positie die Wehkamp heeft in de onlinemarkt en dit samen met de collega’s operationeel ondersteunen en uitbouwen. De klanten moeten Wehkamp in hun hart en hoofd hebben door de aandacht en service die wordt geleverd. Wehkamp doet ditzelfde met zijn eigen werknemers. Hierin is Wehkamp uniek en dit zorgt ervoor dat het bedrijf succesvol is en blijft.’