Futurumshop is Logistieke Webshop van het Jaar 2013

Futurumshop is winnaar geworden van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2013. Volgens de jury heeft Futurumshop een goed evenwicht getoond tussen front- en back-office organisatie. Het groeide in dertien jaar tijd uit tot een zeer volwassen webshop met een goede kijk op logistiek, waaronder the last mile. Daarmee was Futurumshop voor de jury de overtuigende winnaar.

De jury verkoos Futurumshop boven de mede-finalisten De Bijenkorf en Zooplus. De internetsportwinkel bestaat sinds 2000 en noteerde in juni 2012 de miljoenste online order. Futurumshop heeft een assortiment van ongeveer 70.000 sportartikelen op voorraad voor fiets-, hardloop- en buitensport. In het eindrapport concludeerde de jury verder dat de betrokken medewerkers en het optimaal benutten van de beschikbare ruimte twee belangrijke elementen zijn voor een goede logistieke webshop. Futurumshop slaagde erin dit met eigen visie op warehouse management optimaal in te vullen.

Bij het in ontvangst nemen van de prijs, zei Harmen van der Meulen van Futurumshop zeer blij te zijn met deze prijs. Naast zijn dankwoord voor zijn betrokken medewerkers sprak hij met veel lof over zijn ouders. Het bedrijf is bij hen in huis opgericht en van daar uit gegroeid tot wat het nu vandaag is. Zonder die support was het heel erg zwaar, wellicht onmogelijk geweest.

Nespresso

De award voor Logistieke Webshop van het Jaar werd voor het tweede achtereenvolgende jaar uitgereikt. De prijs is een initiatief van vereniging Logistiek management, de organisatie WebWinkel Vakdagen en de logistieke dienstverlener DeliveryMatch. Vorig jaar nam Nespresso de award mee naar huis.

De jury bestond dit jaar uit: Andries van Daalen, directeur Operations van Wehkamp, Huub Vermeulen, directeur Operations van Bol.com, Prof. Dr. Ad van Goor , Vrije Universiteit Amsterdam, Prof. Dr. Kees Jan Roodbergen , Rijksuniversiteit Groningen, en Ing. Henk van Amstel, (coördinator van de jury), vereniging Logistiek management.