Fashion en lifestylebedrijven moeten bedrijfsmodel aanpassen

Europese mode en lifestylebedrijven moeten migreren naar een cross channel, hoge snelheid, end-to-end waardeketen om te kunnen blijven concurreren in een snel veranderende omgeving. Dat blijkt uit het rapport ‘Migrating Towards a Cross-Channel High Speed End-to-End Value Chain’ van adviesbureau Buck Consultants International in opdracht van DHL Supply Chain.

Het rapport, gebaseerd op industriebreed onderzoek en rondetafelgesprekken met deelnemers aan een Fashion Master Class van DHL, identificeert acht thema’s die de industrieagenda zullen domineren de komende jaren. Deze omvatten de ontwikkelingen in cross-channel retail, het verkennen van nieuwe regio’s, het bewerkstelligen van een grotere zichtbaarheid in de supply chain, het ondersteunen van een bedrijfsmodel met een meer wendbare supply chain, het verkorten van de time to market, het pick en pack-proces, de logistiek van hangende kledingstukken en tot slot horizontale en verticale samenwerking.

> Kijk het rapport in op de website van Dinalog